Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yangın Kimyası | TYG 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT TUNA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yangının Kimyasal bir tepkime olarak incelenmesi ve tepkimenin doğası hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Yanma olayı ve ön koşulları ,Yanıcı maddeler ve Özellikleri, Yanma tepkimeleri ve kinetiği, Yanıcı maddeler ve sınıflandırılması, Tehlikeli maddeler ve yanıcılık özelliklerine göre sınflandırılması, Yangınların sınıflandırılması, Katı Madde yangınlarının ve özellikleri, Sıvı Madde yangınlarının ve özellikleri, Gaz madde yangınlarının ve özellikleri, Metal yangınları ve özellikleri, Yanma ürünleri, Yangın önlemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yangın ve kimyasını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Kimyasal madde ve yanma olayı arasındaki ilişkiyi anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Yanma olayını etkileyen faktörleri tanımak ve yorum yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Yanma ürünleri ve özelliklerini tanımlamak ve önlem alabilme bilgisine sahip olur. | Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yanmanın temel kavramları ve yangın kimyasına genel bakış | |
2 | Yanma olayı, ön koşulları, yanıcı madde ve yakıcı madde özelliklerine genel bakış | |
3 | Yanma tepkimeleri ve kinetiği | |
4 | Yanıcı maddelerin özellikleri ve sınıflandırması | |
5 | Yakıcı maddelerin özellikleri ve sınıflandıması | |
6 | Yangınların sınıfsal özellikleri | |
7 | Yanmanın temel kavramları ile ilgili genel değerlendirme | |
8 | Arasınav | |
9 | Katı madde yangınları ve özellikleri | |
10 | Sıvı madde yangınları ve özellikleri | |
11 | Gaz madde yangınları ve özellikleri | |
12 | Metal yangınları ve özellikleri | |
13 | Yanma ürünleri ve özellikleri | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1- Öğretim üyesinin notları 2- Yangın Kimyası Ders Notları ve Eğitsel Sunumlar, İstanbul 2013 |
Ders Kaynakları | 3- Industrial Fire Protection Handbook, R. Craig Schroll, Crc Press, 2.nd Ed. 2002,NY 4- SFPE Handbook of Fire Protection Engineering, Pam Powell, NFPA, SFPE,3.rd Ed. 2002, Massachusetts |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Disiplinler arası bilgileri kullanarak yangın güvenliği hakkında etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. | ||||||
7 | Yangın kavramının teorisini öğrenerek uygulamada ve standartlarda hangi yöntemlerin kullanıldığını kavrar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yangın ve kimyasını tanımlar. | |||||||
2 | Kimyasal madde ve yanma olayı arasındaki ilişkiyi anlar. | |||||||
3 | Yanma olayını etkileyen faktörleri tanımak ve yorum yapabilir. | |||||||
4 | Yanma ürünleri ve özelliklerini tanımlamak ve önlem alabilme bilgisine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |