Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Vısual Journalısm | MCS 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELİH ZAFER ARICAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | When visual technologies are integrated into the media environment, the role of journalism expands. Journalists often have to be effective users of imaging technologies. This course is also designed to provide introduction to visual journalism. It helps students to acquire the skills necessary to recognize the value of photography and video in visual journalism and to produce appropriate images and videos for storytelling in journalism. |
Dersin İçeriği | Visual journalism course teach students to tell news stories through videos and photographs In this course, students will learn the narrative and editing techniques for historical process, technical items and different styles in visual journalism. The course of visual journalism prepares students for their professional practice with the concepts of visual components of the news. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | To be able to learn the concepts of historical process and function of visual journalism. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | To be able to define the scope and functions of visual journalism practice within different approaches. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | To be able to evaluate the changes and transformations in visual journalism practices. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | To be able to analyze the role of photos and videos as a visual journalism tool and to evaluate their effect. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | To understand the relations between visual journalism and visual culture, fine arts and visual communication. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gazetecilik Hakkında Temel Bilgiler: Gazeteciliğin Ortaya Çıkışı, Farklı Tanımları | |
2 | Küresel Dünyada Gazeteciliğin Konumu | |
3 | Görsel gazeteciliğin tarihsel süreci ve işlevi | |
4 | Belgesel fotoğrafçılığı | |
5 | Belgesel fotoğrafçılığı ve video | |
6 | Ünlü basın fotoğrafçıları ve foto muhabirleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Fotoğraf analizi | |
9 | Görsel gazetecilik, belgesel fotoğrafçılığı ve video alanında güncel değişim ve gelişmeler | |
10 | Görsel gazetecilik etiği ve kanunları | |
11 | Fotoğraf analizi | |
12 | Fotoğraf analizi | |
13 | Genel Değerlendirme | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | To be able to learn the concepts of historical process and function of visual journalism. |
2 | To be able to define the scope and functions of visual journalism practice within different approaches. |
3 | To be able to evaluate the changes and transformations in visual journalism practices. |
4 | To be able to analyze the role of photos and videos as a visual journalism tool and to evaluate their effect. |
5 | To understand the relations between visual journalism and visual culture, fine arts and visual communication. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |