Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Psychology Of Communıcatıon MCS 506 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hayatımızın büyük bir kısmı başkalarıyla iletişim kurmak için harcanmaktadır. Düşüncelerinizi paylaşmak ve bir başkasının duygularını anlamak, dünyanın herhangi bir toplumunda işlev görmek için gerekli beceridir. İletişimde karşılaşılan zorluk, insanları çiftlere danışmanlık getiren ve mücadele ettiğimiz diğer birçok şeyin temelinde olan bir meseledir, hiç de şaşırtıcı değildir.

Dersin İçeriği

İletileri kodlamak ve kod çözmek, yaşamın ilk evrelerinde iletişim kurmayı öğrendiğimize dayanmaktadır. Bu konuda fazla karışıklık duymadan, tüm sözcükler gerçekten yalnızca belirli şeyleri temsil eden simgelerdir ve her kişi, sözcük düzeyinde bile biraz farklı bir anlayışa sahip olabilir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Basic terms of communication Habermas, Theory of Communicative Action, Vol 1 + 2, Polity Press, 1997; R Heath & B Jennings, Human Communication Theory and Research: Concepts, Contexts, and Challenges (2nd edn),
2 Toplumsal algının iletişim üzerindeki etkisi Lawrence Erlbaum, 2000; A Mattelart & Mattelart, Theories of Communication: a Short Introduction, Sage, 1998;
3 Sözlü ve sözsüz iletişim D McQuail, McQuail's Mass Communication theory (4th edn), Sage, 2000;
4 Normal ve anormal iletişim R Rice & C Atkin, Public Communication Campaign, Sage, 2000;
5 Kİtle, internet ve mobil iletişim özellikleri E Rogers, Diffusion of Innovation, Free Press, 1995; D Sperber & D Wilson, Relevance:
6 İş ortamında iletişim Ubben, G. C., Hughes, L. W., & Norris, C. J. (2010). The principal: Creative leadership for excellence in schools (7th ed.). Boston, MA: Pearson
7 Sağlık İletişimi Larson, R. K. (2011). The evolution of human language: Biolinguistic perspectives. New York, NY: Cambridge University Press
8 Kısa sınav
9 Kültürlerarası iletişim Lunenburg, F.C,& Irby, B. J. (2006). The principalship: Vision to action. Belmont, CA: Wadsworth/Cengage.
10 İletişim ve Biliş Pauley, J. A. (2010). Communication: The key to effective leadership. Milwaukee, WI: ASQ Quality Press.
11 İletişim Psikolojisi Rogers, C. R., & Farson, R. F. (n.d.). Active listening. Chicago, IL; Industrial Relations Center, University of Chicago.
12 Kültürlerarası çalışma ortamı. Shettleworth, S. J. (2010). Cognition, evolution, and behavior. New York, NY: Oxford University Press.
13 göstergebilim ve sistem teorisi Ubben, G. C., Hughes, L. W., & Norris, C. J. (2010). The principal: Creative leadership for excellence in schools (7th ed.). Boston, MA: Pearson.
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)