Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medıa and Socıal Change | MCS 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | "Yeniliğin benimsenmesi" çalışmaları potansiyel olarak kantitatif, ampirik olarak bir toplumsal değişim teorisi için bir temel oluşturabilir. Bununla birlikte, bu yönde önemli gelişmeler yapılmadan önce, difüzyon çalışmaları ile ilgili başlıca kavramların anlamını açıklığa kavuşturmaya ve standartlaştırılmış terimlerin bir yazardan diğerine yaygınlaştırılmasına yönelik titiz dikkatin yönlendirilmesi gerekir. Ayrıca, difüzyon araştırmasından elde edilen teorik kavramlar, mevcut olduğu ölçüde, daha genel sosyolojik teoriyle bağlantılı olmalıdır. Bu ders, bu görevlerin yerine getirilmesinin olası yollarını önermektedir |
Dersin İçeriği | Bu ders, önermekte olduğu kavramsal çerçevenin avantajlarını göstermek için medyanın toplum içerisindeki yayılımı ve değişim etkileri hakkında toplu iletişim verilerini kullanmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medyanın toplumlar üzerindeki egemenliği | Kim, A. J. (2000). Community building on the Web: Secret strategies for successful online communities. London, UK: Addison Wesley. |
2 | Yakınsama Kültürü | Jenkins, H. (2006). Convergence culture. New York, NY: New York University Press |
3 | Modern çağ koşullarında medya | Turkle, S. (1995). Life on the screen: Identity in the age of the Internet. New York, NY: Simon & Schuster. |
4 | Medyanın toplum üzerindeki etkisi | McLuhan, M. (1994). Understanding media: The extensions of Man. Cambridge, MA: MIT Press |
5 | Medya, coğrafya, toplum | Erickson, I. (2010). Geography and community: New forms of interaction among people and places. American Behavioral Scientist, 53(8), 1194–1207. Retrieved from http://dx.doi.org/10.1177/ 0002764209356250 |
6 | Erken medya teorileri | Castells, M. (2009). The network society: A cross-cultural perspective. Northampton, MA: Edward Elgar |
7 | Medyanın sosyal değişimdeki gerçek etkisi | DiFelice, M. (2013). Being networks: The digital formism of net-activist movements. MATRIZes, 17(2), 01–27. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Medya etrafındaki sosyal ve politik değişimler | Shah, Hemant (1996). "Modernization, Marginalization, and Emancipation: Toward a Normative Model of Journalism and National Development.)” Communication Theory 6(2):143-166. |
10 | Medya ve Demokrasi | Andreasen, Alan R. (1995). Marketing Social Change: Changing Behaviour to Promote Health, Social Development and the Environment. San Francisco: Jossey-Bass. |
11 | Toplumsal ilerlemede medyanın rolü | Golding, Peter. (1974). "Media Role in National Development: Critique of a Theoretical Orthodoxy." Journal of Communication 24(3):39-53. |
12 | Sanal topluluk kavramı | Hornik, Robert. (1980). "Communication as Complement in Development." Journal of Communication 30(2):10-24. |
13 | Güncel Tartışamalar | Gillespie, Marie. (1995). Television, Ethnicity and Cultural Change. London: Routledge. |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Castells, M. (2009). The network society: A cross-cultural perspective. Northampton, MA: Edward Elgar. Castells, M., Fernandez-Ardevol, M., Qui, J. L., & Say, A.(2007). Mobile communication and society: A global perspective. Cambridge, MA: The MIT Press. McLuhan, M. (1994). Understanding media: The extensions of Man. Cambridge, MA: MIT Press. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|