Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Communıcatıon Research Methods | MCS 503 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | This course aims to introduce students to the basics of quantitative communication research. As such, it covers essential ideas in theory, hypothesis generation, research design, instrumentation, data collection, and data analysis. |
Dersin İçeriği | Related topics on validity, reliability, and ethical issues in conducting research on humans are also covered. An important portion of the class is devoted to a survey of univariate statistics, which includes topics on the nature of quantitative data, the logic of statistical inference, and various statistical tests such as analysis of variance, regression, nonparametric statistics, and time series analysis. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Learn basic research terms. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Learn research methods | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Prepare research paper. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Prepare a thesis. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Araştırmalarına Giriş | |
2 | Planlama ve Strateji Geliştirme & Geliştirme ve Sunma Kavramları, Mesajlar | |
3 | Programın Uygulanması & Etkililiği Değerlendirme ve Raporlama Yapma | |
4 | Nitel Araştırma Yöntemleri | |
5 | Nitel Verilerin Analizi | |
6 | Anketler / Anketler ve Tanımlayıcı İstatistikler | |
7 | Deneysel Araştırma ve Çıkarsama İstatistikleri | |
8 | Çevrimiçi Davranış Araştırması / Sosyal Medya | |
9 | Araştırma Sonuçlarını Raporlamak | |
10 | Nitel ve Kantitatif Araştırma Yöntemleri Arasındaki Farklar | |
11 | Nitel Araştırma Yöntemleri | |
12 | Yarı Kantitatif Araştırma Yöntemleri: İleti ve Malzemeleri Önizleme | |
13 | Nicel Araştırma Yöntemleri | |
14 | Ek Araştırma Yöntemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Green, S.B., & Salkind, N.J. (2007). Using SPSS for Windows and Macintosh: Analyzing and understanding data (5th. ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. (ISBN 0131890255; ppk) Hayes, A. F. (2005). Statistical methods for communication science. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Kerlinger, F. N. , & Lee, H. (2000). Foundations of Behavioral Research (4th ed.) Harcourt. (ISBN: 0-15-507897-6, Hardcover) Publication Manual of the American Psychological Association (6th ed.). Williams, F., & Monge, P. (2000). Reasoning with statistics: How to read quantitative research (5th ed.). New York: Harcourt College Publishers. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Learn basic research terms. |
2 | Learn research methods |
3 | Prepare research paper. |
4 | Prepare a thesis. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |