Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anlatma Teknikleri: Yazma Eğitimi | TRE 304 | 6 | 2 + 2 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yazma yöntem ve tekniklerini uygular. Yazma etkinliklerini çeşitli değişkenler açısından kontrol altında tutar. |
Dersin İçeriği | Yazma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Yazılı metin türleri konusunda öğrencileri bilinçlendirme ve uygulama çalışmalarıyla öğretmen adaylarının hem öğrenen hem de öğretici kişi olacakları bilinciyle hareket etmeleri için yazma çalışmalarının yapılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazma becerisinin kuramsal boyutlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Yazılı metin türleri hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yazma etkinlikleri geliştirirken uygun yazma yöntem ve tekniklerini kullanır. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yazma etkinliklerinde yazma süresini verimli kullanır. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Yazma becerisini ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygular. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Yazma becerisi bakımından Türkçe ders kitaplarını değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Yazma çalışmalarında imla, noktalama ve yazım yanlışları bakımından Türkçeye hâkim olur. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yazma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. | |
2 | Yazmanın toplumsal boyutu üzerinde durma. | |
3 | Toplumsal olarak yazma becerisinde ne durumda olduğumuzu belirleme. | |
4 | Yazmanın önemi üzerinde durma. | |
5 | Yazma becerilerinde yaptığımız yanlışlıklar üzerinde durma. | |
6 | Yazılı metin türleri konusunda öğrencileri bilinçlendirme | |
7 | Yazılı örnek metin türlerini inceleme. | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Yazma çalışmalarını birbirleri arasında karşılaştırarak farkları anlayabilme. | |
10 | Öğretmen adaylarının yazdıkları metinlerdeki yanlışları belirleme. | ... |
11 | Öğretmen adaylarının yazdıkları metinlerdeki yanlışları sınıf ortamında tartışma. | ... |
12 | Yazı çalışması yapma. | ... |
13 | Yazı çalışması yapma. | ... |
14 | Genel tekrar. | ... |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cemiloğlu,Mustafa (2001).Türkçe Yazılı Anlatım Teknikleri Öğretimi. İstanbul: Alfa Yayınları. Yalçın, Alemdar (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri -Yeni Yaklaşımlar-. Ankara: Akçağ Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dilin tanımı, işlevleri, dil bilgisi ve dil biliminin temel kavramları, Dünya dillerinin nitelikleri, Türk dilinin bu diller arasındaki yerini kavrar.(Alan Bilgisi) | ||||||
2 | Türk dilinin tarihi dönemleri, ses ve ses olayları, ekler, kelime türetme yolları, kelime grupları, cümle, cümlenin öğeleri, cümle türlerini tanımlar ve Osmanlı Türkçesini okuma yazma becerisi kazanır. (Alan Bilgisi) | ||||||
3 | Edebiyat alanının temel kavramlarını, Edebiyat Bilgi ve Kuramlarını ve Edebi Akımların özelliklerini öğrenir, metinler üzerinde uygular. (Alan Bilgisi) | X | |||||
4 | Göktürk ve Uygur edebiyatları, Eski Türk edebiyatı, Tasavvuf ve Halk edebiyatları, Yeni Türk edebiyatı, Dünya edebiyatı ve çocuk edebiyatının gelişim aşamalarını kavrar ve bu aşamalarda yer alan gelenek ve değerleri fark eder. (Alan Bilgisi) | X | |||||
5 | Türk tiyatrosunun gelişimini kavrayarak tiyatro-drama uygulamaları yapar. (Alan Bilgisi) | ||||||
6 | Okuma, dinleme, konuşma, yazma eğitimine yönelik bilgi ve becerilerin düzeye uygun biçimde aktarılmasında ve uygulanmasında gerekli öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | ||||||
7 | Yabancılara, Türk soylulara ve ikidillilere Türkçe öğretimine ilişkin öğretim yöntem ve teknikleri kullanır ve edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | ||||||
8 | Türkçe eğitimine yönelik özel öğretim yöntemleri, dil bilgisi öğretim yöntem ve teknikleri ile Türkçe öğretim programlarını uygun biçimde kullanır ve uygulamaya yönelik etkinlikler hazırlar. (Alan Bilgisi) | ||||||
9 | Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği sınıf yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitim psikolojisi, eğitim felsefesi ve eğitim sosyolojisi, teknoloji ve materyal kullanımı, öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim kurumlarının faaliyetlerini düzenleyen kanun ve yönetmelikler hakkında yeterli bilgiyi hatırlar. (Meslek Bilgisi) | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. (Genel Kültür) | ||||||
11 | Türkçe eğitiminde alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.(Genel Kültür) | ||||||
12 | Türkçe eğitimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. (Meslek Bilgisi) | ||||||
13 | Atatürk’ün Türk dili ve ulusal değerlerle ilgili düşünce ve görüşlerini yansıtan özgün etkinliklerin düzenler. (Genel Kültür) | ||||||
14 | Ailelerle, çeşitli kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapabilir, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme yetkinliğine sahip olur. (Genel Kültür) | ||||||
15 | Türkçe öğretiminde yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve öğretmenlik mesleğine ilişkin becerileri edinir. (Meslek Bilgisi) | ||||||
16 | Özel ihtiyaçlı ve özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere göre öğretimi planlayabilir ve uygulama yetkinliğine sahip olur. (Meslek Bilgisi) |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yazma becerisinin kuramsal boyutlarını kavrar. | ||||||||||||||||
2 | Yazılı metin türleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||||
3 | Yazma etkinlikleri geliştirirken uygun yazma yöntem ve tekniklerini kullanır. | ||||||||||||||||
4 | Yazma etkinliklerinde yazma süresini verimli kullanır. | ||||||||||||||||
5 | Yazma becerisini ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygular. | ||||||||||||||||
6 | Yazma becerisi bakımından Türkçe ders kitaplarını değerlendirir. | ||||||||||||||||
7 | Yazma çalışmalarında imla, noktalama ve yazım yanlışları bakımından Türkçeye hâkim olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |