Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
G.K.Seç.III:Sosyal Proje Geliştirme | SBE 310 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr. Ayşegül KIRTEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal bilgiler öğretiminde projenin yeri ve önemini kavramak; proje hazırlama yollarını bilmek; Alana özgü örnek projeler tasarlamak ve bunları hayata geçirmektir. |
Dersin İçeriği | Sosyal bilgilerde projenin yeri ve önemi; proje türleri ve proje hazırlama aşamaları; örnek bir sosyal projenin planlanması, hazırlanması, sunumu ve değerlendirilmesi, okullarda proje yönetimi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilgiler dersi kazanımlarını kazandırmak amacıyla projeler tasarlar. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
2 | İşbirliği yapmayı uygular. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Yaratıcılık ve estetik becerilerini açıklar. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
4 | Proje hazırlamaya yönelik olumlu tutum gösterir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Bilimsel düşünme, araştırma yapma, bilgi üretme ve kullanma gücünü tanımlar. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
6 | Yaşadığı sosyal ve doğal çevreyi değerlendirir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Fen bilimleri, sosyal bilimler, güzel sanatlar, spor, matematik gibi alanlardaki derslerle ilişkilendirmeyi formüle eder. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve genel yapısının tanıtılması | Ders notları 1. Bölüm okunur. |
2 | Sosyal bilgilerde projenin yeri ve öneminin gözden geçirilmesi | Ders notları 2. Bölüm okunur. |
3 | Proje türleri ve proje hazırlama aşamalarının gözden geçirilmesiyle ilgili etkinliklerin düzenlenmesi | Ders notları 3. Bölüm okunur |
4 | Proje türleri ve proje hazırlama aşamalarının gözden geçirilmesiyle ilgili etkinliklerin düzenlemesi | Ders notları 4. Bölüm okunur |
5 | Sosyal projenin değerlendirilmesinin nasıl yapılacağına dair envanterler geliştirme, okullarda proje yönetimi | Sosyal bilgiler ders programları sınıf ortamına getirilir. Alan özgü problemler araştırılı |
6 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hissedilmesi ve hipotezler oluşturulması. (Kendilerini rahatsız eden problemlerden hareket edilir | |
7 | ARA SINAV | Belirlenen problem doğrultusunda kanıtlar toplanır |
8 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje planlanması yapılır | Belirlenen problem doğrultusunda kanıtlar toplanır |
9 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hipotezleri test edilir | Belirlenen problem doğrultusunda kanıtlar toplanır |
10 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hipotezleri test edilir | Belirlenen problem doğrultusunda proje raporu hazırlamak için ön hazırlık yapılır |
11 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje raporu hazırlanır | Projenin sergilenmesi sağlanması için hazırlık yapılır. |
12 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır | Projenin sergilenmesi sağlanması için hazırlık yapılır |
13 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır | Projenin sergilenmesi sağlanması için hazırlık yapılır |
14 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ilgili ders notu (1-4. Bölüm) |
Ders Kaynakları | (1) MEB Sosyal Bilgiler Dersi Programı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal bilgiler dersi kazanımlarını kazandırmak amacıyla projeler tasarlar. | |||||||||||
2 | İşbirliği yapmayı uygular. | |||||||||||
3 | Yaratıcılık ve estetik becerilerini açıklar. | |||||||||||
4 | Proje hazırlamaya yönelik olumlu tutum gösterir. | |||||||||||
5 | Bilimsel düşünme, araştırma yapma, bilgi üretme ve kullanma gücünü tanımlar. | |||||||||||
6 | Yaşadığı sosyal ve doğal çevreyi değerlendirir. | |||||||||||
7 | Fen bilimleri, sosyal bilimler, güzel sanatlar, spor, matematik gibi alanlardaki derslerle ilişkilendirmeyi formüle eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 30 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |