Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim | OEB 302 | 6 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiyede özel eğitim uygulamaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulaması tanımı ile tarihçesi konusunda açıklamalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | En çok karşılaşılan özel gereksinim türleri hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Başarılı bütünleştirme uygulamaları için neler yapılması gerektiğini söyler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Başarılı bütünleştirme uyarlamaları için neler yapılması gerektiğini yazar/söyler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Başarılı bütünleştirme uyarlamaları için neler yapılması gerektiğini yazar/söyler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel eğitimin tanımı ve ve tarihçesi. | Kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Kaynaştırma uygulaması tanımı ve tarihçesi | Kaynakların ilgili bölümleri |
3 | En çok karşılaşılan özel gereksinim türleri. | Kaynakların ilgili bölümleri |
4 | En çok karşılaşılan özel gereksinim türleri. | Kaynakların ilgili bölümleri |
5 | En çok karşılaşılan özel gereksinim türleri. | Kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Başarılı bütünleştirme uygulamaları. | Kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Başarılı Bütünleştirme uygulamaları. | Kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Ara sınav | Kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlanması. | Kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlanması. | Kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Başarılı Bütünleştirme Uyarlamaları | Kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Başarılı Bütünleştirme Uyarlamaları | Kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Başarılı Bütünleştirme Uyarlamaları | Kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Final sınavı | Kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Eripek S.(Edt.) (2000) . Özel Eğitim. Eskişehir; Anadolu Üniversitesi web-ofset tesisleri. 2- Ataman. A. (Edt.) Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Gündüz eğitim yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | X | |||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | X | |||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | X | |||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Özel eğitim ve kaynaştırma uygulaması tanımı ile tarihçesi konusunda açıklamalar yapar. | |||||||||||
2 | En çok karşılaşılan özel gereksinim türleri hakkında bilgi verir. | |||||||||||
3 | Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. | |||||||||||
4 | Başarılı bütünleştirme uygulamaları için neler yapılması gerektiğini söyler. | |||||||||||
5 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlar. | |||||||||||
6 | Başarılı bütünleştirme uyarlamaları için neler yapılması gerektiğini yazar/söyler. | |||||||||||
7 | Başarılı bütünleştirme uyarlamaları için neler yapılması gerektiğini yazar/söyler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |