Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A.Seç.II: Antropoloji | SBE 424 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşegül KIRTEL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünyadaki çeşitli ırkların coğrafya ile ilişkini kavramak; Kültürel farklılıkların nedenlerini kavramaktır. |
Dersin İçeriği | Antropolojinin tanımı ve kapsamı,çalışma alanları,yöntemi;antropolojinin günde-lik yaşamla ilişkisi;ilk insanlar ve modern insanın ortaya çıkışı, insanoğlunun geçim şekillerinin evrimi;akrabalık sistemleri ve sosyal örgüt,siyasal örgütlenme-lerin ortaya çıkışı, toplumsal tabakalaşma, toplumsal cinsiyet, din, dil, birey ve kültür gibi antropolojinin çalışma konuları;ülkemiz ve dünyadan belli başlı antropologlar, bunların çalışma alanları ve çalışmalarından örnekler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Antropolojinin içeriğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
2 | Antropolojinin temelleri ve genel yapısını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Antropolojinin alt dalları, bunların diğer bilimlerle ilişkilerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Dünyadaki çeşitli ırkların, coğrafya ile ilgilerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Dünyadaki var olan kültürlerin farklılıklarının sebeplerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Dünyada veTürkiyedeki Antropolojik çalışmaları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan-Doğa etkileşimi | İlgili kısımlar okunacaktır. |
2 | İnsanın Biyolojik ve Mental Nitelikleri | İlgili kısımlar okunacaktır. |
3 | İnsan- kültür ilişkileri | İlgili kısımlar okunacaktır. |
4 | Kültürün farklı boyutları | İlgili kısımlar okunacaktır. |
5 | Antoropolojinin gündelik yaşamla ilişkisi | İlgili kısımlar okunacaktır. |
6 | Sosyal yapı ve nitelikleri | İlgili kısımlar okunacaktır. |
7 | Kurumların bileşkesi olarak kültür. | İlgili kısımlar okunacaktır. |
8 | Antropolojinin Konuları ve Çalışma alanları | İlgili kısımlar okunacaktır. |
9 | Arasınav | |
10 | Antropolojideki Temel yaklaşımlar I | İlgili kısımlar okunacaktır. |
11 | Antropolojideki Temel yaklaşımlar II | İlgili kısımlar okunacaktır. |
12 | Antropolojinin Batıdaki ve bizdeki durumu | İlgili kısımlar okunacaktır. |
13 | Antropolojinin Sosyal bilimler içindeki yeri,toplumsal hayattaki önemi | İlgili kısımlar okunacaktır. |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları. |
Ders Kaynakları | [1]Saran N. (2005). Antropoloji. İnkılap yayınevi [2]Jean-Paul Colleyn, Marc Auge; Antropoloji, Çeviren: İsmail Yerguz Dost Kitabevi Yayınları; [3]Balki Şafak, Sibel Özbudun, Antropoloji: Kuramlar Kuramcılar, Dipnot Yayınları; |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Antropolojinin içeriğini açıklar. | |||||||||||
2 | Antropolojinin temelleri ve genel yapısını açıklar. | |||||||||||
3 | Antropolojinin alt dalları, bunların diğer bilimlerle ilişkilerini açıklar. | |||||||||||
4 | Dünyadaki çeşitli ırkların, coğrafya ile ilgilerini analiz eder. | |||||||||||
5 | Dünyadaki var olan kültürlerin farklılıklarının sebeplerini açıklar. | |||||||||||
6 | Dünyada veTürkiyedeki Antropolojik çalışmaları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |