Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması II | SBE 402 | 8 | 2 + 6 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet UYMAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Her hafta bir günlük plan hazırlayıp uygulayabilme ve portfolyo hazırlayabilme. |
Dersin İçeriği | Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Her hafta bir günlük plan hazırlar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Hazırladığı planı uygular. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Planlama | |
2 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
3 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
4 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
5 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
6 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
7 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
8 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
11 | Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
12 | Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
13 | Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
14 | Portfolyo hazırlama. | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | YÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Her hafta bir günlük plan hazırlar. | |||||||||||
2 | Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | |||||||||||
3 | Hazırladığı planı uygular. | |||||||||||
4 | Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar. | |||||||||||
5 | Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. | |||||||||||
6 | Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 15 | 240 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 347 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 13,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |