Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
M.B Seç.I:Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri | SBE 431 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İlköğretim programlarını değerlendirebilmek, ders kitaplarını verimli kullanabilmek ve konu alanındaki ders kitaplarını eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilmek.Konu alanındaki ders kitaplarını içerik, dil, format vb. açılardan inceleyebilmek, ders kitaplarında tasarımı kavramak ve örnek ders kitabı bölümü oluşturabilmeyi öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Konu alanında MEB tarafından onaylanmış ders kitaplarının ve öğretim programlarının eleştirel bir bakış açısı ile incelenmesi; kitapların içerik, dil, öğrenci seviyesine uygunluk, format, çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkısı, öğretimde kullanım kolaylığı, vb. açılarından incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlköğretim programlarının tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ders kitaplarının nasıl kullanılacağını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Konu alanındaki ders kitaplarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Konu alanındaki ders kitaplarını içerik, dil, format vb. açısından ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Ders kitaplarında tasarım ile ilgili bilgileri formüle eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Ders kitaplarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ve Ders Kitapları,Ders Kitaplarının Tarihçesi | |
2 | Sosyal Bilgiler Öğretim Programları ve Ders Kitapları | |
3 | Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Biçimsel Özellikleri | |
4 | Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Bilimsel İçerik | |
5 | Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Dil ve Anlatım Özelikleri | |
6 | Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Görsel Kaynakların Kullanımı | |
7 | 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi | |
8 | 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi | |
9 | 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi | |
10 | 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi | |
11 | 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi | |
12 | 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemesi | |
13 | Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri: Sorunlar | |
14 | Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri: Çözüm Önerileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]. Aşıcı, M. ve diğerleri.(2005). Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi. Pegem A Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | X | |||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | X | |||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | X | |||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İlköğretim programlarının tanımlar. | |||||||||||
2 | Ders kitaplarının nasıl kullanılacağını açıklar. | |||||||||||
3 | Konu alanındaki ders kitaplarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. | |||||||||||
4 | Konu alanındaki ders kitaplarını içerik, dil, format vb. açısından ayırt eder. | |||||||||||
5 | Ders kitaplarında tasarım ile ilgili bilgileri formüle eder. | |||||||||||
6 | Ders kitaplarını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |