Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması I | SBE 403 | 7 | 2 + 6 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet UYMAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına gerçek sınıf ortamında öğretmenlik becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okulun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak yeterliliklerini geliştirir. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
2 | Kendi alanının programını kullanır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Çeşitli öğretim materyallerini sınıfta kullanır. | Bireysel Çalışma, | |
4 | Sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanır. | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, | |
6 | Öğretim deneyimlerini seminerlerde paylaşır. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
7 | Öğretmenlik deneyimlerini değerlendirip dönüt verir. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
8 | Öğretim sürecini değerlendirir. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Sınıf yönetimi ile ilgili beceriler kazanır. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Planlama. Uygulama okulunu ve uygulama öğretmenini tanıma | |
2 | Okulun yönetimini ve işleyişini tanıma | |
3 | Okulun yönetimini ve işleyişini tanıma | |
4 | Dönem içinde okulda yapılacak bütün etkinlikleri gösteren zaman çizelgesi | |
5 | Eğitim programı, ders kitapları ve yapılan sınavlar | |
6 | Uygulama günlüğü | |
7 | Okul gezileri, eğitsel kol çalışmaları, özel eğitim programları vb. ders dışı etkinliklere ilişkin doküman | |
8 | Yasal metinler | |
9 | Vize | |
10 | Ders gözlem formu | |
11 | Değerlendirme | |
12 | Değerlendirme | |
13 | Değerlendirme | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretmenlik Mesleğine Giriş, (Editör:Özcan DEMİREL),Pegem Yayınları |
Ders Kaynakları | 1.Öğretmen El Kitabı, Veysel SÖNMEZ, Anı Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okulun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak yeterliliklerini geliştirir. | |||||||||||
2 | Kendi alanının programını kullanır. | |||||||||||
3 | Çeşitli öğretim materyallerini sınıfta kullanır. | |||||||||||
4 | Sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanır. | |||||||||||
5 | Belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretir. | |||||||||||
6 | Öğretim deneyimlerini seminerlerde paylaşır. | |||||||||||
7 | Öğretmenlik deneyimlerini değerlendirip dönüt verir. | |||||||||||
8 | Öğretim sürecini değerlendirir. | |||||||||||
9 | Sınıf yönetimi ile ilgili beceriler kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 15 | 240 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 353 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 14,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |