Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Hakları,Demokrasi ve Vatandaşlık | SBE 201 | 3 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan hakları, demokrasi ve vatandaşlığa ilişkin temel bilgileri kazandırma |
Dersin İçeriği | İnsan hakları ve demokrasinin tarihsel gelişimi ve güncel durumu, Türk anayasa tarihi, TC'nin devlet ve idari yapısı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Temel insan hakları, ve insan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşları açıklar | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanlarına ilişkin değerlendirme yapar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Demokrasi kavramı ve tarihsel gelişimini açıklar. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Türk anayasa tarihinin gelişimini değerlendirir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiye Cumhuriyeti'nin devlet ve idari yapısını açıklar. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimi | |
3 | Temel insan hakları | |
4 | İnsan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşlar | |
5 | İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanları | |
6 | Demokrasi kavramı ve tarihçesi | |
7 | Aile ve okulda demokrasi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Devlet ve devlet şekilleri | |
10 | Türk Anayasa tarihi | |
11 | Türkiye Cumhuriyeti'nin idari yapısı | |
12 | Yasama | |
13 | Yürütme | |
14 | Yargı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Töre-Temiz,E. (2005). Vatandaşlık Bilgisi. İstanbul: Lisans yayıncılık. 9 Karaman-Kepenekçi, Y(2014)Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Siyasal Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | X | |||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimini açıklar. | |||||||||||
2 | Temel insan hakları, ve insan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşları açıklar | |||||||||||
3 | İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanlarına ilişkin değerlendirme yapar. | |||||||||||
4 | Demokrasi kavramı ve tarihsel gelişimini açıklar. | |||||||||||
5 | Türk anayasa tarihinin gelişimini değerlendirir. | |||||||||||
6 | Türkiye Cumhuriyeti'nin devlet ve idari yapısını açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |