Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilgilerin Temelleri | SBE 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal bilimleri ve sosyal bilgileri karşılaştırarak farkını ortaya koymak ve Sosyal bilimlere ait temel kavramlarını açıklamak; Sosyal bilimlerin birbirleriyle ilişkilerini açıklamak; Sosyal bilgilerin tarihi, felsefi ve eğitsel temellerini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | "Sosyal bilimler" ve "sosyal bilgiler" kavramları, sosyal bilimlerde bilgi, sosyal bilimlerin temel kavramları, başlıca sosyal bilimler ve birbirleriyle ilişkileri, sosyal bilgiler programlarının geliştirilmesinde sosyal bilimlerin rolü, sosyal bilgiler öğretiminin felsefi, eğitsel ve tarihsel temelleri, sosyal bilgiler gelenekleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilimleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Dünyada ve Türkiye´de sosyal bilgiler öğretimin tarihsel gelişimini karşılaştırır. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Sosyal bilimlerin temel kavramlarını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Sosyal bilimlerin temel kavramlarını ayırt eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Sosyal bilimlerin birbirleriyle ilişkilerini formüle eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Sosyal bilgilerin tarihi, felsefi ve eğitsel temellerini irdeler. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Bilimler ve Sosyal Bilgiler Kavramları | |
2 | Sosyal Bilimlerin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Sosyal Bilgilerin Tarihsel Gelişimi | |
4 | Sosyal Bilgiler Programı | |
5 | Sosyal Bilgiler Programında Kavramlar | |
6 | Tarih | |
7 | Coğrafya | |
8 | Sosyoloji | |
9 | Arasınav | |
10 | Ekonomi | [1] sayfa 45-63 |
11 | Psikoloji | |
12 | Siyaset | [1] sayfa 85-100,[3] sayfa 17-156 |
13 | Antropoloji | |
14 | Çalışmaların Değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | X | |||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | X | |||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | X | |||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal bilimleri tanımlar. | |||||||||||
2 | Dünyada ve Türkiye´de sosyal bilgiler öğretimin tarihsel gelişimini karşılaştırır. | |||||||||||
3 | Sosyal bilimlerin temel kavramlarını yorumlar. | |||||||||||
4 | Sosyal bilimlerin temel kavramlarını ayırt eder. | |||||||||||
5 | Sosyal bilimlerin birbirleriyle ilişkilerini formüle eder. | |||||||||||
6 | Sosyal bilgilerin tarihi, felsefi ve eğitsel temellerini irdeler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |