Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk.Seç. II: Matematik Oyunları IME 436 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.  Gör. Kevser GÜNAY

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere matematiği oyunlar yardımıyla öğretmek ve sevdirmektir.

Dersin İçeriği

Öğrenme kuramları, yöntem, teknoloji, felsefe ve psikoloji açısından oyunlar, oyunlar teorisi, eğlendirici matematik oyunları, matematiksel strateji oyunları, matematikçiler ve oyun, oyun ve kültür etkileşiminin matematiğe yansıması, kavram haritaları ve oyun, çalışma yaprakları ve oyun, ölçme ve değerlendirme açısından oyunlar.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) Oyunun matematik öğretimi açısından önemini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kavram haritaları ve oyunlar arasındaki ilişkiyi ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Çalışma yaprakları ve oyunlar arasındaki ilişkiyi ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
4 Matematiksel oyunlarda kullanılan stratejileri günlük hayatta uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
5 Matematik oyunları tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma,
6 E-oyunları öğretimsel açıdan değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğrenme kuramları, yöntem, teknoloji, felsefe ve psikoloji açısından oyunlar
2 Öğrenme kuramları, yöntem, teknoloji, felsefe ve psikoloji açısından oyunlar
3 Öğrenme kuramları, yöntem, teknoloji, felsefe ve psikoloji açısından oyunlar
4 Oyunlar teorisi
5 Eğlendirici matematik oyunları
6 Eğlendirici matematik oyunları
7 Matematiksel strateji oyunları
8 Matematiksel strateji oyunları
9 Arasınav
10 Matematikçiler ve oyun
11 Oyun ve kültür etkileşiminin matematiğe yansıması
12 Kavram haritaları ve oyun
13 Çalışma yaprakları ve oyun
14 Ölçme ve değerlendirme açısından oyunlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ortaöğretimde oyunlar ve etkinlikler ile matematik öğretimine ilişkin öğretmen adayları ve öğretmenlerin görüşleri, Yükseklisans tezi (Işıkhan UĞUREL)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır.
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 1) Oyunun matematik öğretimi açısından önemini açıklar
2 Kavram haritaları ve oyunlar arasındaki ilişkiyi ifade eder.
3 Çalışma yaprakları ve oyunlar arasındaki ilişkiyi ifade eder.
4 Matematiksel oyunlarda kullanılan stratejileri günlük hayatta uygular.
5 Matematik oyunları tasarlar.
6 E-oyunları öğretimsel açıdan değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,8
Dersin AKTS Kredisi 5