Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk.Seç. II: Matematik Oyunları | IME 436 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser GÜNAY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere matematiği oyunlar yardımıyla öğretmek ve sevdirmektir. |
Dersin İçeriği | Öğrenme kuramları, yöntem, teknoloji, felsefe ve psikoloji açısından oyunlar, oyunlar teorisi, eğlendirici matematik oyunları, matematiksel strateji oyunları, matematikçiler ve oyun, oyun ve kültür etkileşiminin matematiğe yansıması, kavram haritaları ve oyun, çalışma yaprakları ve oyun, ölçme ve değerlendirme açısından oyunlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Oyunun matematik öğretimi açısından önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kavram haritaları ve oyunlar arasındaki ilişkiyi ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Çalışma yaprakları ve oyunlar arasındaki ilişkiyi ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Matematiksel oyunlarda kullanılan stratejileri günlük hayatta uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Matematik oyunları tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
6 | E-oyunları öğretimsel açıdan değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenme kuramları, yöntem, teknoloji, felsefe ve psikoloji açısından oyunlar | |
2 | Öğrenme kuramları, yöntem, teknoloji, felsefe ve psikoloji açısından oyunlar | |
3 | Öğrenme kuramları, yöntem, teknoloji, felsefe ve psikoloji açısından oyunlar | |
4 | Oyunlar teorisi | |
5 | Eğlendirici matematik oyunları | |
6 | Eğlendirici matematik oyunları | |
7 | Matematiksel strateji oyunları | |
8 | Matematiksel strateji oyunları | |
9 | Arasınav | |
10 | Matematikçiler ve oyun | |
11 | Oyun ve kültür etkileşiminin matematiğe yansıması | |
12 | Kavram haritaları ve oyun | |
13 | Çalışma yaprakları ve oyun | |
14 | Ölçme ve değerlendirme açısından oyunlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ortaöğretimde oyunlar ve etkinlikler ile matematik öğretimine ilişkin öğretmen adayları ve öğretmenlerin görüşleri, Yükseklisans tezi (Işıkhan UĞUREL) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1) Oyunun matematik öğretimi açısından önemini açıklar | |||||||||||||||
2 | Kavram haritaları ve oyunlar arasındaki ilişkiyi ifade eder. | |||||||||||||||
3 | Çalışma yaprakları ve oyunlar arasındaki ilişkiyi ifade eder. | |||||||||||||||
4 | Matematiksel oyunlarda kullanılan stratejileri günlük hayatta uygular. | |||||||||||||||
5 | Matematik oyunları tasarlar. | |||||||||||||||
6 | E-oyunları öğretimsel açıdan değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |