Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analitik Geometri II IME 304 6 3 + 1 4 6
Ön Koşul Dersleri

Lineer Cebir I,II, Analitik Geometri I

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kevser GÜNAY 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Geometrik kavramlara analitik yaklaşabilme becerisini kazandırma

Dersin İçeriği

Üç boyutlu uzayda vektörler, doğru ve düzlem denklemleri, doğru ve düzlemin vektörel denklemleri ve ilgili problemler. Uzayda konikler, düzlem ve koniklerin kesitleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Uzayda vektörleri ve dik koordinat sistemi tanımlayabilir. Anlatım, Tartışma,
2 Uzayda silindirik koordinat sistemi ve küresel koordinatları tanımlayabilir. Tartışma, Anlatım,
3 Uzayda; doğru ve düzlem denklemleri ile kendi ve aralarındaki durumları açıklayabilir. Tartışma, Anlatım,
4 Uzayda bir düzleme göre yansımayı açıklayabilir. Anlatım, Tartışma,
5 Uzayda bir doğruya göre yansımayı açıklayabilir. Tartışma, Anlatım,
6 Silindir, koni, dönel ve doğrusal yüzeyler ile kuadrikleri ve özelliklerini ifade edebilir. Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Uzayda vektörler, uzayda dik koordinat sistemi
2 Uzayda silindirik koordinat sistemi, uzayda küresel koordinatlar
3 Uzayda doğru denklemleri, uzayda iki doğrunun birbirine göre durumları, bir noktanın bir doğruya uzaklığı
4 Uzayda düzlem denklemleri
5 Uzayda doğru düzlem ilişkileri, iki düzlemin birbirine göre durumları
6 Uzayda iki doğrunun birbirine göre durumları, üç düzlemin birbirine göre durumları
7 Uzayda bir düzleme göre yansıma, uzayda bir doğruya göre yansıma
8 Küre yüzeyi
9 ARASINAV
10 Silindir yüzeyi
11 Koni yüzeyi
12 Dönel yüzeyler, doğrusal yüzeyler
13 Uzayda ikinci dereceden yüzeyler ( Kuadrikler)
14 Kuadriklere devam
Kaynaklar
Ders Notu

A.Sabuncuoğlu, (2003). Analitik Geometri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

Ders Kaynakları

Hacısalihoğlu,H.H., (1995). 2 ve 3 boyutlu uzaylarda analitik geometri, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır.
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Uzayda vektörleri ve dik koordinat sistemi tanımlayabilir.
2 Uzayda silindirik koordinat sistemi ve küresel koordinatları tanımlayabilir.
3 Uzayda; doğru ve düzlem denklemleri ile kendi ve aralarındaki durumları açıklayabilir.
4 Uzayda bir düzleme göre yansımayı açıklayabilir.
5 Uzayda bir doğruya göre yansımayı açıklayabilir.
6 Silindir, koni, dönel ve doğrusal yüzeyler ile kuadrikleri ve özelliklerini ifade edebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 80
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6