Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analitik Geometri II | IME 304 | 6 | 3 + 1 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Lineer Cebir I,II, Analitik Geometri I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser GÜNAY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geometrik kavramlara analitik yaklaşabilme becerisini kazandırma |
Dersin İçeriği | Üç boyutlu uzayda vektörler, doğru ve düzlem denklemleri, doğru ve düzlemin vektörel denklemleri ve ilgili problemler. Uzayda konikler, düzlem ve koniklerin kesitleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzayda vektörleri ve dik koordinat sistemi tanımlayabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Uzayda silindirik koordinat sistemi ve küresel koordinatları tanımlayabilir. | Tartışma, Anlatım, | |
3 | Uzayda; doğru ve düzlem denklemleri ile kendi ve aralarındaki durumları açıklayabilir. | Tartışma, Anlatım, | |
4 | Uzayda bir düzleme göre yansımayı açıklayabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Uzayda bir doğruya göre yansımayı açıklayabilir. | Tartışma, Anlatım, | |
6 | Silindir, koni, dönel ve doğrusal yüzeyler ile kuadrikleri ve özelliklerini ifade edebilir. | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uzayda vektörler, uzayda dik koordinat sistemi | |
2 | Uzayda silindirik koordinat sistemi, uzayda küresel koordinatlar | |
3 | Uzayda doğru denklemleri, uzayda iki doğrunun birbirine göre durumları, bir noktanın bir doğruya uzaklığı | |
4 | Uzayda düzlem denklemleri | |
5 | Uzayda doğru düzlem ilişkileri, iki düzlemin birbirine göre durumları | |
6 | Uzayda iki doğrunun birbirine göre durumları, üç düzlemin birbirine göre durumları | |
7 | Uzayda bir düzleme göre yansıma, uzayda bir doğruya göre yansıma | |
8 | Küre yüzeyi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Silindir yüzeyi | |
11 | Koni yüzeyi | |
12 | Dönel yüzeyler, doğrusal yüzeyler | |
13 | Uzayda ikinci dereceden yüzeyler ( Kuadrikler) | |
14 | Kuadriklere devam |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | A.Sabuncuoğlu, (2003). Analitik Geometri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Ders Kaynakları | Hacısalihoğlu,H.H., (1995). 2 ve 3 boyutlu uzaylarda analitik geometri, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uzayda vektörleri ve dik koordinat sistemi tanımlayabilir. | |||||||||||||||
2 | Uzayda silindirik koordinat sistemi ve küresel koordinatları tanımlayabilir. | |||||||||||||||
3 | Uzayda; doğru ve düzlem denklemleri ile kendi ve aralarındaki durumları açıklayabilir. | |||||||||||||||
4 | Uzayda bir düzleme göre yansımayı açıklayabilir. | |||||||||||||||
5 | Uzayda bir doğruya göre yansımayı açıklayabilir. | |||||||||||||||
6 | Silindir, koni, dönel ve doğrusal yüzeyler ile kuadrikleri ve özelliklerini ifade edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |