Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Seç. I: İlköğr. Mat. Öğretiminde Yeni Yaklaş. IME 403 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NURAY ÇALIŞKAN DEDEOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kevser Günay

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

To inform prospective teacher about new approaches on teaching elementary mathematics and develop their aspect of teaching mathematics

Dersin İçeriği

Teaching and learning mathematics, analysis the problems which come across with students on teaching mathematics, new approaches which can be applied on teaching mathematics ( Concept Maps, Creative Drama, Multiple Intelligence, Constructivism, Collaborative Learning, Brain-Based Learning, Critical Thinking, Active Learning, Mastery Learning, Long Life Learning, Internet- Based Learning

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematik öğretiminin ve öğreniminin önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Matematik derslerinin öğrenimi sırasında öğrencilerin karşılaştıkları problemleri saptar. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Matematik öğretiminde uygulanabilecek yeni yaklaşımları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Yeni öğrenme yaklaşımlarını birbiriyle karşılaştırır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Yeni öğrenme yaklaşımlarını uygular. Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
6 Öğrencilerin karşılaşabilecekleri olası problem durumlarına yeni yaklaşımlar çerçevesinde çözüm önerileri geliştirir. Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Matematik öğretimi ve öğrenme
2 Matematik öğretiminde öğrencilerin karşılaştıkları problemlerin analiz edilmesi
3 Matematik öğretiminde uygulanabilecek yeni yaklaşımlar
4 Kavram haritaları
5 Yaratıcı drama
6 Çoklu zeka
7 Yapılandırmacılık
8 İşbirliğine dayalı öğrenme
9 Arasınav
10 Beyin temelli öğrenme ve eleştirel düşünme
11 Etkin öğrenme
12 Tam öğrenme
13 Yaşam boyu öğrenme
14 İnternet temelli öğrenme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Demirel,Ö.,(Editör) (2005), Eğitimde Yeni Yönelimler, PegemA Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. X
2 Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. X
3 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. X
4 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. X
5 Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. X
6 Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. X
7 Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. X
8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. X
9 Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. X
10 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler.
11 Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. X
12 Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. X
13 Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder.
14 Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar.
15 Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Matematik öğretiminin ve öğreniminin önemini açıklar.
2 Matematik derslerinin öğrenimi sırasında öğrencilerin karşılaştıkları problemleri saptar.
3 Matematik öğretiminde uygulanabilecek yeni yaklaşımları açıklar.
4 Yeni öğrenme yaklaşımlarını birbiriyle karşılaştırır.
5 Yeni öğrenme yaklaşımlarını uygular.
6 Öğrencilerin karşılaşabilecekleri olası problem durumlarına yeni yaklaşımlar çerçevesinde çözüm önerileri geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Ara Sınav 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 20 40
Final 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5