Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Matematik | IME 101 | 1 | 4 + 2 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELEK MASAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematik ön bilgilerini hatırlatarak öğrencilerin kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Doğal sayılar kümesi, tamsayılar kümesi, rasyonel sayılar kümesi, gerçel sayılar kümesi ve özellikleri. İkinci dereceden denklem ve eşitsizlikler, doğrunun analitik incelenmesi, çemberin analitik incelenmesi ve ilgili uygulamalar. Fonksiyon kavramı, polinomlar, rasyonel fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar ve bunların terslerinden oluşan elemanter fonksiyonlar. Fonksiyonların grafikleri. Tümevarım ilkesi, toplam ve çarpım sembolü özellikleri, dizi ve serilerle ilgili temel kavramlar. Karmaşık sayılar ve özellikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayı kümelerini ve özelliklerini açıklar. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Fonksiyon kavramı, türleri ve grafikleri ile ilgili problem çözer. | Tartışma, Anlatım, | |
3 | Tümevarım ilkesi, toplam ve çarpım sembolünün özelliklerini açıklar. | Tartışma, Anlatım, | |
4 | Dizi ve serilerle ilgili temel kavramları ifade eder. | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Dizi ve serilerle ilgili günlük hayat uygulamaları yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğal sayılar kümesi, tamsayılar kümesi ve özellikleri | |
2 | Rasyonel sayılar kümesi ve özellikleri | |
3 | Gerçel sayılar kümesi ve özellikleri | |
4 | Tümevarım ilkesi | |
5 | Toplam ve çarpım sembolü ve özellikleri | |
6 | Fonksiyon kavramı ve çeşitleri | |
7 | Fonksiyon çeşitleri ve fonksiyonlarda işlemler | |
8 | Fonksiyon çeşitleri ve fonksiyonlarda işlemler | |
9 | Arasınav | |
10 | Fonksiyon çeşitleri ve fonksiyonlarda işlemler | |
11 | Diziler ve Diziler ile ilgili temel kavramlar | |
12 | Dizilerin Limiti | |
13 | Seriler ve özellikleri | |
14 | Serilerle ilgili temel kavramlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Balcı,M., (2003). Genel Matematik, Balcı Yayınları. |
Ders Kaynakları | Sağel,M.K.,Aktas,M., (2006). Genel Matematik 1, PegemA Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | ||||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sayı kümelerini ve özelliklerini açıklar. | |||||||||||||||
2 | Fonksiyon kavramı, türleri ve grafikleri ile ilgili problem çözer. | |||||||||||||||
3 | Tümevarım ilkesi, toplam ve çarpım sembolünün özelliklerini açıklar. | |||||||||||||||
4 | Dizi ve serilerle ilgili temel kavramları ifade eder. | |||||||||||||||
5 | Dizi ve serilerle ilgili günlük hayat uygulamaları yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 239 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |