Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat Pratiğinde Gündelik Kullanım Nesneleri ve Kurguları I | RSM 333 | 5 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ÖNUÇAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kavram, bağlam ve içerik tasarımına öncelik veren proje üretim süreci sonucunda, günlük kullanım nesnelerinin sanatsal birer araca ve ifade biçimine dönüştüğü kolektif veya bireysel sanatsal projeler oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Her hafta sanat tarihinden ve çağdaş sanattan örnekler analiz edilir. Günlük kullanım nesneleri, önerilen konsept doğrultusunda yeni bağlamlarda sanatsal, kültürel, düşünsel duruşlarıyla bir bütün olarak oluşturulur. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı göstergelerden yola çıkarak bir kavram tasarlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Tasarlanan kavramı plastik bir ifade biçimine dönüştürür. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | 3) Tüketim nesneleri için yeni bağlamlar önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tasarlanan kavram ve konsepte uygun malzemeyi seçer. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kolektif çalışma ve tasarım sürecini tecrübe eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Günlük kullanım nesneleri karşısında özne | |
2 | Proje | |
3 | Mekan ve nesne ilişkisi | |
4 | Proje | |
5 | Mekansallaşan sanat yapıtı içerinde nesne olarak izleyici | |
6 | Proje | |
7 | Yapıtlar üzerine tartışma | |
8 | Yapıtlar üzerine tartışma | |
9 | Proje | |
10 | Yapıtlar üzerine tartışma | |
11 | Yapıtlar üzerine tartışma | |
12 | Proje | |
13 | Yapıtlar üzerine tartışma | |
14 | Yapıtlar üzerine tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farklı göstergelerden yola çıkarak bir kavram tasarlar. | |||||
2 | Tasarlanan kavramı plastik bir ifade biçimine dönüştürür. | |||||
3 | 3) Tüketim nesneleri için yeni bağlamlar önerir. | |||||
4 | Tasarlanan kavram ve konsepte uygun malzemeyi seçer. | |||||
5 | Kolektif çalışma ve tasarım sürecini tecrübe eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
2. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |