Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Estetik II | RSM 216 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modern sanat ve çağdaş sanatta estetik kavrayış biçimlerini serimleyerek sanat, sanatçı ve eser kavramları üzerine kapsamlı bir tartışma ortamı yaratmak |
Dersin İçeriği | Modern ve Çağdaş Dönem Estetik Tartışmaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modern dönem estetik kavrayışı öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | 1945 sonrası sanatta estetik kavrayışı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Modern ve çağdaş dönem estetik deneyim anlayışlarını karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Estetik kuramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Estetik düşünce ile sanat pratiği arasındaki ilişkiyi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Sanatta Modern vs Çağdaş Ayrımı Üzerine | Carroll, Noel. 2012. Sanat Felsefesi: Çağdaş bir Giriş. çev. : Güliz Korkmaz Tirkeş, Ankara: Ütopya Y. |
2 | Hakikat Üretim Alanı Olarak Sanat ve Estetik Deneyim | De Bolla, Peter. 2012. Sanat ve Estetik, çev. Kubilay Koş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
3 | Estetik Teorileri | Graham Gordon. 1997. Philosophy of the Arts: An Introduction to Aesthetics. London: Routledge |
4 | Temsil Olarak Sanat: Sanat ve Mimesis | Carroll, Noel. 2001. Beyond Aesthetics: Philosophical Essays, Cambridge: Cambridge University Press |
5 | Sanat ve Dışavurum: İfade ve Duygu | Carroll, Noel. 2001. Beyond Aesthetics: Philosophical Essays, Cambridge: Cambridge University Press |
6 | ARA SINAV | |
7 | Formalist Sanat: Sanat ve Biçim | Carroll, Noel. 2012. Sanat Felsefesi: Çağdaş bir Giriş. çev. : Güliz Korkmaz Tirkeş, Ankara: Ütopya Y. |
8 | Sanatsal Biçim nedir? | De Bolla, Peter. 2012. Sanat ve Estetik, çev. Kubilay Koş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
9 | Estetik Deneyim Olarak Sanat | De Bolla, Peter. 2012. Sanat ve Estetik, çev. Kubilay Koş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları |
10 | Tözcü Olmayan Sanat ve Estetik Teorileri | Lenoir, Beatrice. Sanat Yapıtı. Çev: Aykut Derman, 2003. İstanbul YKY yayınları |
11 | Estetik ve Politika: Politik İmge | Badiou, Alain. 2010. “Sanat ve Felsefe”, Başka Bir Estetik: Sanatlar için Küçük Bir Kılavuz, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Metis Yayınevi: 11-26. |
12 | Estetik ve Modern Kültür: Endüstri olarak Estetik | Adorno, T. 2011. Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları |
13 | Estetik ve Postmodernizm: Sanat ve Anlatı | Badiou, Alain. 2010. “Sanat ve Felsefe”, Başka Bir Estetik: Sanatlar için Küçük Bir Kılavuz, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Metis Yayınevi: 11-26. |
14 | Tekrar ve Tartışma | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Adorno, T. 2011. Kültür Endüstrisi, Kültür Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları Badiou, Alain. 2010. “Sanat ve Felsefe”, Başka Bir Estetik: Sanatlar için Küçük Bir Kılavuz, çev. Aziz Ufuk Kılıç, İstanbul: Metis Yayınevi: 11-26. Carroll, Noel. 2001. Beyond Aesthetics: Philosophical Essays, Cambridge: Cambridge University Press. Carroll, Noel. 2012. Sanat Felsefesi: Çağdaş bir Giriş. çev. : Güliz Korkmaz Tirkeş, Ankara: Ütopya Y. De Bolla, Peter. 2012. Sanat ve Estetik, çev. Kubilay Koş, İstanbul: Ayrıntı Yayınları Graham Gordon. 1997. Philosophy of the Arts: An Introduction to Aesthetics. London: Routledge. Ross, David Stephen.1994. Art and Its Significance: An Anthology of Aesthetic Theory, State University of New York Press. Lenoir, Beatrice. Sanat Yapıtı. Çev: Aykut Derman, 2003. İstanbul YKY yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Modern dönem estetik kavrayışı öğrenir | |||||
2 | 1945 sonrası sanatta estetik kavrayışı öğrenir. | |||||
3 | Modern ve çağdaş dönem estetik deneyim anlayışlarını karşılaştırır. | |||||
4 | Estetik kuramlarını bilir. | |||||
5 | Estetik düşünce ile sanat pratiği arasındaki ilişkiyi öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |