Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Türk Sanatı | RSM 410 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Mert AĞAOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Cumhuriyet dönemi Türk sanatını ve dönemin sanatçılarını öğretmeyi, çağdaşı kültürlerle etkileşimleri değerlendirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Cumhuriyet dönemi resim, heykel ve mimarisi, üsluplar, sanatçılar ve eserleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Cumhuriyet dönemi sanatının kaynaklarını kavrar | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Cumhuriyet dönemi kültür ve sanatını bilir | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Cumhuriyet dönemi resim sanatını öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Çağdaş heykel sanatını ve sanatçılarını öğrenir | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Cumuhriyet dönemi mimarları ve eserlerini bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş Türk Sanatına Giriş- Kaynaklar | |
2 | Sanayi-i Nefise Mektebi'nin Kuruluşundan Sonraki Gelişmeler | |
3 | Anıt Heykeller | |
4 | Müstakiller | |
5 | D Grubu Kuruluşu ve Amaçları | |
6 | D Grubu Sanatçıları | |
7 | II. Ulusal Mimarlık Dönemi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Cumhuriyet Dönemi Mimarisinde 1950'ler ve Sonrası | |
10 | Cumhuriyet Dönemi Heykel Sanatı | |
11 | Türk Resminde Yeniler Grubu | |
12 | Türk Resminde Onlar ve Siyah Kalem Grubu | |
13 | Çağdaş Türk Sanatının Sorunları | |
14 | Çağdaş Kültürlerle Etkileşim ve Yansımaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları | ALSAÇ, Üstün; (1976). Türkiyedeki Mimarlık Düşüncesinin |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Cumhuriyet dönemi sanatının kaynaklarını kavrar | 5 | 1 | 5 | 5 | |
2 | Cumhuriyet dönemi kültür ve sanatını bilir | 5 | 5 | |||
3 | Cumhuriyet dönemi resim sanatını öğrenir | 5 | 5 | |||
4 | Çağdaş heykel sanatını ve sanatçılarını öğrenir | 5 | 5 | |||
5 | Cumuhriyet dönemi mimarları ve eserlerini bilir | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |