Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulama Atölyesi II (Resim Atölyesi) | RSM 406 | 8 | 2 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Düşünsel ve kavramsal çercevesi belirlenen doğrultuda sanatsal proje önermek uygulamak |
Dersin İçeriği | Öğrencinin kendi düşünsel yapısını sanatsal bir ifade biçimi doğrultusunda gerçekleştirmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
3 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenci karar vermiş olduğu çalışma ile ilgili teknik öneri geliştirir | Artistik amacına uygun medyum seçimi |
2 | Öğrenci belirlemiş olduğu projeye yönelik eskiz ve ön çalışmaları planlar ve uygular | Biçim ve içerik arasındaki bağı inşa eder |
3 | Öğrenci belirlemiş olduğu projeye yönelik eskiz ve ön çalışmaları planlar ve uygular | Biçim ve içerik arasındaki bağı inşa eder |
4 | Öğrenci belirlemiş olduğu projeye yönelik eskiz ve ön çalışmaları planlar ve uygular | Biçim ve içerik arasındaki bağı inşa eder |
5 | Değerlendirme | dört haftalık çalışmalarını bir bütünlük oluşturacak şekilde sunar |
6 | Öğrenci planlamış olduğu sanatsal çalışmasıyla ilgili teorik çerçeveyi geliştirir | Sanat tarihinde ve güncel sanat örnekleri üzerine teorik ve biçimsel araştırma yapar |
7 | Öğrenci planlamış olduğu sanatsal çalışmasıyla ilgili teorik çerçeveyi geliştirir | Sanat tarihinde ve güncel sanat örnekleri üzerine teorik ve biçimsel araştırma yapar |
8 | Öğrenci planlamış olduğu sanatsal çalışmasıyla ilgili teorik çerçeveyi geliştirir | Sanat tarihinde ve güncel sanat örnekleri üzerine teorik ve biçimsel araştırma yapar |
9 | Değerlendirme | Çalışmalarının biçimsel içeriğinin kavramsal ve teorik ilişkisini açıklar |
10 | Bitirme projesini inşa eder ve bu çerçeve de çalışmasını sanatçı kitabı olarak tasarlar | Sanatsal yaklaşımını özetler nitelikte bir kitap tasarlar ve yaklaşımını başka bir medyum üzerinde ifade etmeyi tecrübe eder |
11 | Bitirme projesini inşa eder ve bu çerçeve de çalışmasını sanatçı kitabı olarak tasarlar | Sanatsal yaklaşımını özetler nitelikte bir kitap tasarlar ve yaklaşımını başka bir medyum üzerinde ifade etmeyi tecrübe eder |
12 | Bitirme projesini inşa eder ve bu çerçeve de çalışmasını sanatçı kitabı olarak tasarlar | Sanatsal yaklaşımını özetler nitelikte bir kitap tasarlar ve yaklaşımını başka bir medyum üzerinde ifade etmeyi tecrübe eder |
13 | Değerlendirme | Yapmış olduğu sanatsal proje içeriği ve hazırlamış olduğu kitabı hazırlar |
14 | Sergileme için çalışmalarını bir bütünlük içinde sunar | Tüm yıl içi yapmış olduğu çalışmaları sergiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öğrencinin Referans Sanatçıları doğrultusunda belirledikleri bireysel araştırma alanları ile ilgili kaynakları araştırmaları ve bu kaynaklar doğrultusunda sanatsal verileri değerlendirmeleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 9 | 144 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 245 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |