Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulama Atölyesi II (Resim Atölyesi) RSM 406 8 2 + 4 4 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. NESLİHAN ERDOĞDU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Düşünsel ve kavramsal çercevesi belirlenen doğrultuda sanatsal proje önermek uygulamak 

Dersin İçeriği

Öğrencinin kendi düşünsel yapısını sanatsal bir ifade biçimi doğrultusunda gerçekleştirmesi 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
2 Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler,
3 Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
4 Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
5 Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğrenci karar vermiş olduğu çalışma ile ilgili teknik öneri geliştirir Artistik amacına uygun medyum seçimi
2 Öğrenci belirlemiş olduğu projeye yönelik eskiz ve ön çalışmaları planlar ve uygular Biçim ve içerik arasındaki bağı inşa eder
3 Öğrenci belirlemiş olduğu projeye yönelik eskiz ve ön çalışmaları planlar ve uygular Biçim ve içerik arasındaki bağı inşa eder
4 Öğrenci belirlemiş olduğu projeye yönelik eskiz ve ön çalışmaları planlar ve uygular Biçim ve içerik arasındaki bağı inşa eder
5 Değerlendirme dört haftalık çalışmalarını bir bütünlük oluşturacak şekilde sunar
6 Öğrenci planlamış olduğu sanatsal çalışmasıyla ilgili teorik çerçeveyi geliştirir Sanat tarihinde ve güncel sanat örnekleri üzerine teorik ve biçimsel araştırma yapar
7 Öğrenci planlamış olduğu sanatsal çalışmasıyla ilgili teorik çerçeveyi geliştirir Sanat tarihinde ve güncel sanat örnekleri üzerine teorik ve biçimsel araştırma yapar
8 Öğrenci planlamış olduğu sanatsal çalışmasıyla ilgili teorik çerçeveyi geliştirir Sanat tarihinde ve güncel sanat örnekleri üzerine teorik ve biçimsel araştırma yapar
9 Değerlendirme Çalışmalarının biçimsel içeriğinin kavramsal ve teorik ilişkisini açıklar
10 Bitirme projesini inşa eder ve bu çerçeve de çalışmasını sanatçı kitabı olarak tasarlar Sanatsal yaklaşımını özetler nitelikte bir kitap tasarlar ve yaklaşımını başka bir medyum üzerinde ifade etmeyi tecrübe eder
11 Bitirme projesini inşa eder ve bu çerçeve de çalışmasını sanatçı kitabı olarak tasarlar Sanatsal yaklaşımını özetler nitelikte bir kitap tasarlar ve yaklaşımını başka bir medyum üzerinde ifade etmeyi tecrübe eder
12 Bitirme projesini inşa eder ve bu çerçeve de çalışmasını sanatçı kitabı olarak tasarlar Sanatsal yaklaşımını özetler nitelikte bir kitap tasarlar ve yaklaşımını başka bir medyum üzerinde ifade etmeyi tecrübe eder
13 Değerlendirme Yapmış olduğu sanatsal proje içeriği ve hazırlamış olduğu kitabı hazırlar
14 Sergileme için çalışmalarını bir bütünlük içinde sunar Tüm yıl içi yapmış olduğu çalışmaları sergiler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Öğrencinin Referans Sanatçıları doğrultusunda belirledikleri bireysel araştırma alanları ile ilgili kaynakları araştırmaları ve bu kaynaklar doğrultusunda sanatsal verileri değerlendirmeleri 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. 5 5 5 5 5
2 Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. 5 5 5 5 5
3 Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. 5 5 4 4 3
4 Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. 5 5 5 5 5
5 Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 25
1. Performans Görevi (Atölye) 25
1. Ödev 25
2. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 9 144
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ödev 1 1 1
Proje / Tasarım 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Performans Görevi (Atölye) 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 245
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,8
Dersin AKTS Kredisi 10