Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eskiz ve Tasarım İlkeleri I | RSM 325 | 5 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaratım süreci içerisinde tekniğin artistik üretime etkisi.Malzeme hakimiyeti kadar uçucu kaçıcı fikirlerin görsel formunu bulmak deney ve varyasyon arasındaki yaratıcı ilişkinin keşfi dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | Sanatçılardan eskiz ve ön çalışma örneklerinin incelenmesi uygulamaya geçmeden önceki fikir aşaması ve sonuç arsındaki ilişkinin irdelenmesi ve bir kavram doğrultusunda uygulama ve fikir geliştirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı tasarım yöntemleri ve teknikleri ayırt eder. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | tasarım ve fikre en uygun anlatım malzemesini ve tekniği seçer uygular | Anlatım, Tartışma, | Eşleştirme Testler, |
3 | Fikir ve tasarım arasındaki ilişkiyi kurgular | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Tasarım ve kavram arasında en etkili ilişkiyi kuracak tekniği belirler | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Kendi artistik çalışmaları için gerekli olan malzeme,teknik arasında kordinasyonu gerçekleştirir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Poşhad,eskiz,kroki,taslak,skeç nedir tasarım aşamasındaki rolü incelenmesi. | |
2 | Çizgisel ,lekesel tonal anlatım olanakalrı | |
3 | Konu(kavram ,fikir,tema) tasarım ve eskiz arasındaki ilişki | |
4 | Deneysel yaklaşımlar sanatçı eskizleri ve yapıta dönüşmüş eskizlerin incelenmesi | |
5 | Konunun belirlenmesi konu destekleyecek malzeme ve tekniğin kullanılması ( | |
6 | Tasarım temel ilkeleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Birim form oluşturma (soyutlama, geometrik algı, transformasyon, metamorfoz) | |
9 | Birim form üzerinden varyasyon(çeşitleme) yapma | |
10 | Tasarım temel ilkeleri kadraj belirleme | |
11 | Fon form ilişkisi oluşturma | |
12 | Kolaj, taramaucu,kuru kalem v.b farklı teknikleri eş zamanlı kullanama | |
13 | Malzeme Kolajı , Fikir kolajı | |
14 | Final sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farklı tasarım yöntemleri ve teknikleri ayırt eder. | |||||
2 | tasarım ve fikre en uygun anlatım malzemesini ve tekniği seçer uygular | |||||
3 | Fikir ve tasarım arasındaki ilişkiyi kurgular | |||||
4 | Tasarım ve kavram arasında en etkili ilişkiyi kuracak tekniği belirler | |||||
5 | Kendi artistik çalışmaları için gerekli olan malzeme,teknik arasında kordinasyonu gerçekleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 214 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |