Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnteraktif Performans | RSM 415 | 7 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. ONUR KARAALİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Karaalioğlu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çağdaş sanatta interaktif Performans uygulamalarının yeri ve öneminin incelenmesi |
Dersin İçeriği | Çağdaş Sanatta İnteraktif Performans uygulamaları üzerine yorumlamalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnteraktif niteliği ile performansın kamusal alanda olası imkanlarının tespiti yapılır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Performatif sanat yoluyla,iletişim, empati ve farkındalık gibi olguların olabilme ihtimalleri üzerine düşünür | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanatsal bir medyum olarak İnteraktif Performans’ın tanımı, sınırları ve olanakları | |
2 | Seyirci ya da katılımcı kavramının tiyatro üzerinden incelenmesi | |
3 | Epik Tiyatro | |
4 | Çağdaş Sanatta Beden Sanatı ve ilk performans denemeleri | |
5 | Kamusal alanda sanat | |
6 | Kamusal sanat alanında yapılabilecek performatif sanat etkinleri konusunda beyin fırtınası | |
7 | Kamusal alan sanat uygulamaları ve etik | |
8 | Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri | |
9 | Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri | |
10 | Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri | |
11 | Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri | |
12 | Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri | |
13 | Çağdaş sanattan örneklemeler ve eleştiri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | J.Ranciere- Emancipated Spectator, (Özgürleşen Seyirci), Epic Theatre of Bertolt Brecht, Epik Tiyatro, Alain Badio- Ethic |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnteraktif niteliği ile performansın kamusal alanda olası imkanlarının tespiti yapılır | |||||
2 | Performatif sanat yoluyla,iletişim, empati ve farkındalık gibi olguların olabilme ihtimalleri üzerine düşünür |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Sözlü Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |