Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atölye I | RSM 201 | 3 | 2 + 4 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞİRİN YILMAZ, Doç. ONUR KARAALİOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klasik kompozisyon desen- boya teknikleri ve yöntemlerinin gösterilmesi ve uygulanması |
Dersin İçeriği | Klasik kompozisyon nesne ve figür, desen ve boya yöntemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Açık-koyu, ön-arka ilişkisi ile natürmort kompozisyon kurmayı öğrenir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Monokrom çalışma ile renge karşılık gelen açık-koyu dengesini organize etmeyi öğrenir. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Tuval yüzeyini tanır.Yağlı boya kullanım tekniği ve medyumlarını kullanmayı öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Tuval yüzeyini tanır.Yağlı boya kullanım tekniği ve medyumlarını kullanmayı öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Bir resmin tekniğini çözümler ve yorumlar | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Bir resmin tekniğini çözümler ve yorumlar | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Bir resmin tekniğini çözümler ve yorumlar | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
8 | Bir resmin tekniğini çözümler ve yorumlar | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
9 | Bir resmin tekniğini çözümler ve yorumlar | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
10 | Kendi kimliğini en iyi yansıtacak resimsel atmosferi oluşturmak kompozisyon açık koyu ve tüm resimsel plastik unsurları sentezler | Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
11 | Kendi kimliğini en iyi yansıtacak resimsel atmosferi oluşturmak kompozisyon açık koyu ve tüm resimsel plastik unsurları sentezler | Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
12 | Kendi kimliğini en iyi yansıtacak resimsel atmosferi oluşturmak kompozisyon açık koyu ve tüm resimsel plastik unsurları sentezler | Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
13 | Kendi kimliğini en iyi yansıtacak resimsel atmosferi oluşturmak kompozisyon açık koyu ve tüm resimsel plastik unsurları sentezler | Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
14 | Kendi kimliğini en iyi yansıtacak resimsel atmosferi oluşturmak kompozisyon açık koyu ve tüm resimsel plastik unsurları sentezler | Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
15 | Kendi kimliğini en iyi yansıtacak resimsel atmosferi oluşturmak kompozisyon açık koyu ve tüm resimsel plastik unsurları sentezler | Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Natürmort kompozisyon oluşturma ve ön eskiz ; kompozisyonun temel elemanlarının anlatılması | Renk bilgisi, monokrom kompozisyon |
2 | Monokrom kompozisyon,boya ile tek ton çalışma(sıcak ton) | Yağlı boya kağıdı üzerine ön çalışma |
3 | Natürmort kompozisyonun yağlı boya tuval üzerine uygulaması sonu değerlendirme | 50 x 70 cm. Tuval üzerine ( 4. hafta hazırlık için aynı zamanda reprödüksyon seçimi yapılır) |
4 | Klasik dönem ustalardan kopya figür çalışması-monokrom | Kağıt üzerine boya çalışma |
5 | Klasik dönem ustalardan kopya figür çalışması | Tuval üzerine yağlı boya çalışma |
6 | Klasik dönem ustalardan kopya figür çalışması | Çalışmanın devamı |
7 | Klasik dönem ustalardan kopya figür çalışması | Çalışmanın devamı |
8 | Klasik dönem ustalardan kopya figür çalışması | Çalışmanın devamı esnasında iç mekan ( ÖDEV) ön çalışma, açık-koyu ve komposizyon önerileri |
9 | Klasik dönem ustalardan kopya figür çalışması son değerlendirme | Portre ön eskiz önerileri |
10 | Otoportre ön çalışması, resimsel mekan ve portre ilişkisidesen | Ustalardan otoportre örneklemeler öğrenciye sunulur |
11 | Seçilmiş ön çalışmanın Tuval üzerine uygulaması | |
12 | Otoportre çalışmasına devam | |
13 | Otoportre çalışmasına devam | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Rönesans,Barok dönemden 19.yüzyıla kadar sanat tarihindeki ustaların yapıtları ile ilgili tüm görseller ve kitaplar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Açık-koyu, ön-arka ilişkisi ile natürmort kompozisyon kurmayı öğrenir. | |||||
2 | Monokrom çalışma ile renge karşılık gelen açık-koyu dengesini organize etmeyi öğrenir. | |||||
3 | Tuval yüzeyini tanır.Yağlı boya kullanım tekniği ve medyumlarını kullanmayı öğrenir. | |||||
4 | Tuval yüzeyini tanır.Yağlı boya kullanım tekniği ve medyumlarını kullanmayı öğrenir. | |||||
5 | Bir resmin tekniğini çözümler ve yorumlar | |||||
6 | Bir resmin tekniğini çözümler ve yorumlar | |||||
7 | Bir resmin tekniğini çözümler ve yorumlar | |||||
8 | Bir resmin tekniğini çözümler ve yorumlar | |||||
9 | Bir resmin tekniğini çözümler ve yorumlar | |||||
10 | Kendi kimliğini en iyi yansıtacak resimsel atmosferi oluşturmak kompozisyon açık koyu ve tüm resimsel plastik unsurları sentezler | |||||
11 | Kendi kimliğini en iyi yansıtacak resimsel atmosferi oluşturmak kompozisyon açık koyu ve tüm resimsel plastik unsurları sentezler | |||||
12 | Kendi kimliğini en iyi yansıtacak resimsel atmosferi oluşturmak kompozisyon açık koyu ve tüm resimsel plastik unsurları sentezler | |||||
13 | Kendi kimliğini en iyi yansıtacak resimsel atmosferi oluşturmak kompozisyon açık koyu ve tüm resimsel plastik unsurları sentezler | |||||
14 | Kendi kimliğini en iyi yansıtacak resimsel atmosferi oluşturmak kompozisyon açık koyu ve tüm resimsel plastik unsurları sentezler | |||||
15 | Kendi kimliğini en iyi yansıtacak resimsel atmosferi oluşturmak kompozisyon açık koyu ve tüm resimsel plastik unsurları sentezler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Toplam İş Yükü | 261 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |