Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygarlık Tarihi | TAR 113 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERT AĞAOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geçmişteki uygarlıklar ile çağdaş uygarlık gelişimlerini karşılaştırabilme yeteneğini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Evrenin, Dünyanın ve insanoğlunun ortaya çıkışı ile oluşan toplumların meydana getirdikleri başlıca uygarlıklar tanıtılır; ortaya konulan temel gelişmeler incelenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir görüş ile yönlendirici bir görüşü ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kültürleri oluşturan farklılıkları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Uygarlıkları listeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Uygarlıkları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Uygarlıkları yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Uygarlıkları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uygarlık Tarihi dersine giriş. | |
2 | Evren ,Dünya,Jeolojik zamanlar ve canlı hayatın ortaya çıkışı | |
3 | Yeryüzünde İnsanoğlunun ortaya çıkışı. | |
4 | İnsanlık tarihindeki başlıca üç kültür dönemi: I- Besin toplayıcılık kültürü dönemi | |
5 | İnsanlık tarihindeki başlıca üç kültür dönemi: II- Besin üreticilik kültürü dönemi | |
6 | İnsanlık tarihindeki başlıca üç kültür dönemi: III- bilimsel teknoloji kültürü dönemi | |
7 | Tarih bilimi | |
8 | Uygarlık kavramı | |
9 | Yarıyıl içi sınavı(Vize) | |
10 | Kültür kavrvmı | |
11 | Lisan | |
12 | Yazı | |
13 | Din | |
14 | Genel tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel bir görüş ile yönlendirici bir görüşü ayırt eder. | 5 | ||||
2 | Kültürleri oluşturan farklılıkları tanımlar. | 5 | ||||
3 | Uygarlıkları listeler. | 5 | ||||
4 | Uygarlıkları açıklar. | |||||
5 | Uygarlıkları yorumlar. | 5 | ||||
6 | Uygarlıkları değerlendirir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 71 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |