Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dinler Tarihi | ILA 318 | 6 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. ADEM KARAASLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaşayan dünya dinleri içinde, evrensel kategorisine giren dinler hakkında bilgilendirme |
Dersin İçeriği | Budizm bir din olarak ortaya çıkışı; diğer hint dinlerinden farkı; inanç esasları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hindistan kökenli ve evrensel bir din olarak Budizm´in ortaya çıkışını ve Hinduizm´le ortak ve farklı yanlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Semitik dinler kavramını ve Semitik bir din olarak Yahudiliği tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Yahudiliğin ortaya çıkışını temel (Tanrı, peygamber, kutsal kitap, ibadet, ölümden sonraki hayat vs. gibi)özelliklerini betimler. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Yahudiliğin kadim ve modern dönemdeki durumunu saptar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Dünyanın en çok bağlısı bulunan dinlerden biri olan, Hıristiyanlığın Yahudi bir ortamda ortaya çıktığı ancak evrensel bir dine dönüştüğünü çözümler. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Hıristiyanlığın bu evrenselleşme sürecinde geçirdiği değişiklikleri betimler. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
7 | Hıristiyanların inanç esaslarını, mezhepler arasında bu inançlarla ilgili farklılıkları ve yeni Hıristiyan dini akımlarını tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
8 | Hıristiyanlığın çağdaş dünyadaki yerini saptar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din, tanımı, tasnifleri; dinler tarihi tanımı, gelişimi, alt dalları, ilişkili olduğu bilimler. | |
2 | ilkel dinler (Afrika, Avustralya dinleri), Şamanizm; Milli dinler: Konfüçyanizm, Taoizm. | |
3 | Şintoizm; Zerdüştlük, Sabiilik. | |
4 | Hinduizm'in ortaya çıkışı, inanç esasları; kutsal kitapları, ibadetleri. | |
5 | Budizm'in ortaya çıkışı; Buda'nın hayatı ve Budizm'in tarihi. | |
6 | Bir din olarak Budizm'in inanç esasları, kutsal kitapları ve günümüz dünyasındaki yeri | |
7 | Caynizm ve Sihizm'in ortaya çıkışları ve inanç esasları | |
8 | SINAV | |
9 | Yahudi kimdir; Yahudileri ifade etmek için kullanılan kavramlar; Yahudilerin/Yahudiliğin tarihi. | |
10 | Yahudi mezhepleri (kadim-modern); Yahudilikte inanç esasları. | |
11 | Yahudilikte ibadet ve Yahudi bayramları; Yahudiliğin diğer dinlere bakışı. | |
12 | Hıristiyanlığa giriş (Hıristiyan kelimesi, kurucu şahsiyet olarak Hz. İsa'nın hayatı); Hıristiyanlığın tarihi. | |
13 | Hıristiyanlıkta Mezhepler (ortaçağ öncesi ve sonrası); Hıristiyan inanç esaslarının oluşumu ve konsiller. | |
14 | Hıristiyan ibadetleri ve sakramentler; Yeni Hıristiyan Dini Hareketler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Fuat Aydın, Yahudilik, İnsan Yayınları, İstanbul 2004. |
Ders Kaynakları | [2] Ömer Hilmi Budda, dinler Tarihi, İstanbul 1937. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. | X | |||||
2 | Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||
3 | Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||
4 | Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
5 | İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. | ||||||
6 | Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. | X | |||||
7 | Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||
8 | İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. | X | |||||
9 | Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. | X | |||||
10 | Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. | X | |||||
12 | Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. | X | |||||
14 | İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hindistan kökenli ve evrensel bir din olarak Budizm´in ortaya çıkışını ve Hinduizm´le ortak ve farklı yanlarını tanır. | 5 | 2 | 4 | 1 | 0 | 3 | 1 | 1 | 2 | 5 | 3 | 0 | 3 | 0 |
2 | Semitik dinler kavramını ve Semitik bir din olarak Yahudiliği tanır. | 4 | 1 | 4 | 2 | 0 | 1 | 3 | 1 | 3 | 4 | 3 | 0 | 4 | 0 |
3 | Yahudiliğin ortaya çıkışını temel (Tanrı, peygamber, kutsal kitap, ibadet, ölümden sonraki hayat vs. gibi)özelliklerini betimler. | 4 | 3 | 4 | 2 | 0 | 1 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 0 | 4 | 0 |
4 | Yahudiliğin kadim ve modern dönemdeki durumunu saptar. | 5 | 2 | 5 | 2 | 0 | 3 | 2 | 3 | 2 | 5 | 3 | 0 | 2 | 0 |
5 | Dünyanın en çok bağlısı bulunan dinlerden biri olan, Hıristiyanlığın Yahudi bir ortamda ortaya çıktığı ancak evrensel bir dine dönüştüğünü çözümler. | 5 | 2 | 5 | 1 | 0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 0 | 3 | 0 |
6 | Hıristiyanlığın bu evrenselleşme sürecinde geçirdiği değişiklikleri betimler. | 4 | 3 | 5 | 1 | 0 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 0 | 4 | 0 |
7 | Hıristiyanların inanç esaslarını, mezhepler arasında bu inançlarla ilgili farklılıkları ve yeni Hıristiyan dini akımlarını tanır. | 5 | 2 | 4 | 2 | 0 | 3 | 2 | 1 | 2 | 5 | 4 | 0 | 3 | 0 |
8 | Hıristiyanlığın çağdaş dünyadaki yerini saptar. | 4 | 3 | 5 | 1 | 0 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 0 | 4 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 10 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |