Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Arap Dili ve Edebiyatı I ILA 103 1 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. AMIR MIRZA NADIR
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. AMIR MIRZA NADIR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin kelime dağarcığını artıracak muhtelif metinler okunarak belirli seviyelerdeki Arapça metinlere anlayabilecekleri bir seviyeye getirmek. Metinler üzerinde yapılan çalışmalarla mevcut gramer bilgilerini pekiştirerek orta ve ileri düzeyde yeni kuralları öğrenip kavramasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Arap Dili ve Edebiyatına Dair Metin Okumaları ve Kurallar

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Arapça kelime hazinesini geliştirir ve ilgili cümleler kurar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Arapça kalıp ifadeleri öğrenir ve uygular Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem,
3 Arapça deyimleri öğrenir. Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
4 Arapça meramını sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir. Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
5 Arapça videoların kalıp ifadelerini öğrenir, sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir. Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
6 Öğrendiği dilbilgisi kurallarını metin üzerinde uygular. Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İSLAM TARİHİ
2 ARAPÇA DİL BİLGİSİ
3 ARAPÇA BİLİMLERİ
4 KISA SINAV
5 ARAPÇA VİDEO
6 İSLAM TARİHİ
7 ARAPÇA DİL BİLGİSİ
8 VİZE
9 İSLAM KÜLTÜRÜ
10 ARAPÇA BİLİMLERİ
11 ARAPÇA DİL BİLGİSİ
12 SÖZLÜ SINAV
13 İSLAM BİLİMLERİ
14 KISA SINAV
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

ARAPÇA  Seçme Metinler ve Kurallar 1, Dr. Şükrü ŞİRİN, Dr. Halil UYSAL, 72 Tasarım. ANKARA

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. X
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Arapça kelime hazinesini geliştirir ve ilgili cümleler kurar. 2 3 2 2 0 0 0 3 0 0 2 0 0 0
2 Arapça kalıp ifadeleri öğrenir ve uygular 2 3 2 2 0 0 0 3 0 2 0 0 0 0
3 Arapça deyimleri öğrenir. 2 3 2 2 0 0 0 3 0 0 1 0 0 0
4 Arapça meramını sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir. 2 3 2 2 0 0 0 3 0 0 2 0 0 0
5 Arapça videoların kalıp ifadelerini öğrenir, sözlü ve yazılı olarak ifade edebilir. 2 3 2 2 0 0 0 3 0 0 2 0 0 0
6 Öğrendiği dilbilgisi kurallarını metin üzerinde uygular. 2 3 2 2 0 0 0 3 0 0 2 0 0 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 16 16
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4