Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Din Musikisi Repertuarı ILA 423 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ESRA ATMACA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk Din Musikisi formları ve repertuarı hakkında bilgi kazanmak

Dersin İçeriği

Türk Din Musikisi Repertuarı ve İcra Hususiyetleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Din Musikisinin temel kavramlarını, amacını ve çeşitlerini tanımlar Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap,
2 Türk Din Musikisinin repertuarının tarihi gelişimini özetler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Türk Din Musikisi repertuarının icra hususiyetlerini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma,
4 Türk Din Musikisi makam ve usûllerini gerçekleştirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma,
5 Ses kullanımıyla ilgili teknik bilgi ve duyuları geliştirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma,
6 Türk Din Musikisi formlarına ait örnek eserleri listeler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Din Musikisi Muhtevası ve Repertuarı
2 Türk İslam Dünyasında Dini Musikinin Yeri
3 Türk Din Musikisi Repertuarı İcra Özellikleri
4 Temel Musiki ve Makam Bilgisi
5 Türk Din Musikisi Usulleri ve Mertebeleri
6 Ses Kullanımı ile İlgili Teknik Bilgiler
7 Uşşak, Hüseyni Makamı Repertuar İcrası
8 Rast Makamı Repertuar İcrası
9 Hicaz Makamı Repertuar İcrası
10 Nihavend Makamı Repertuar İcrası
11 Segah, Hüzzam Makamı Repertuar İcrası
12 Saba, Çargah Makamı Repertuar İcrası
13 Eviç Makamı Repertuar İcrası
14 Acemaşiran Makamı Repertuar İcrası
Kaynaklar
Ders Notu

1] Akdoğan, Bayram (2010), Örneklerle Türk Musikisinde Formlar, Ankara.

Ders Kaynakları

[2] Tura, Yalçın (1988), Türk Musikisinin Meseleleri, Pan Yayınları, İstanbul.
[3] Sürelsan, İsmail Baha (1972), Dini Türk Musikisine Giriş, Ankara : TRT Merkez Müzik Dairesi.
[4] Özkan,İsmail Hakkı (1994),Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri, Ötüken, İstanbul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir. X
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar. X
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir.
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Türk Din Musikisinin temel kavramlarını, amacını ve çeşitlerini tanımlar
2 Türk Din Musikisinin repertuarının tarihi gelişimini özetler
3 Türk Din Musikisi repertuarının icra hususiyetlerini tanır
4 Türk Din Musikisi makam ve usûllerini gerçekleştirir
5 Ses kullanımıyla ilgili teknik bilgi ve duyuları geliştirir
6 Türk Din Musikisi formlarına ait örnek eserleri listeler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5