Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dinler Arası Diyalog ILA 460 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FUAT AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dinlerin birbirlerine nasıl ve hangi kategori temelinde algıladıkları; diyalog ve dinlerarası diyologun mahiyeti, şartları ve diyalog yapan tarafların diyalogdan bekledikleri

Dersin İçeriği

Dinlerin öteki olarak kabul ettiği şeyi değerlendirmede kullandığı ölçütler;
Hint (Hinduizm, Budizm vs) dinlerinin; semitik dinlerin (Yahudilik, Hıristiyanlık ve islam) diğer dinlere bakışıları; Dinlerarası diyalog, tanımı, mahiyeti ve beklentiler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öteki ve dinlerin ötekisi kavramların tanır. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Dinlerdeki ötekini algılama paradigmalarını ayırt eder Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Yahudiliğin, Hinduizmin diğer dinlere bakışlarını kavrar Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Budizm ve Hıristiyanlığın diğer dinlere bakışlarını kavrar Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım,
5 İslamın diğer dinlere bakışlarını kavrar Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım,
6 Günümüz diyalog faaliyetleri ve diyalogdan beklenmesi gerekenlerin farkına varır Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dinler ve öteki
2 Dinlerin ötekini değerlendirmede kullandıkları ölçütler
3 Hinduizm´in öteki dinlere bakışı
4 Hinduzim´in öteki dinlere bakışı
5 Budizm´in öteki dinlere bakışı
6 Budizm´in öteki dinlere bakışı
7 Yahudiliğin öteki dinlere bakışı
8 SINAV
9 Yahudiğilin öteki dinlere bakışı
10 Hıristiyanlığın öteki dinlere bakışı
11 Hıristiyanlığın öteki dinlere bakışı ve diyalog faaliyetleri
12 İslam´ın öteki dinlere bakışı
13 İslam´ın öteki dinlere bakışı ve diğer dinlerle/Hıristiyanlıkla diyalog faaliyetleri
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Yok

Ders Kaynakları

[1] Cafer Sadık Doğru (ed), Islam ve Öteki, Kaknüs Yayınları,İstanbul.
[2]Baki Adam, Yahudilik ve Hıristiyanlık Açısından Diğer Dinler, Pınar Yayınları, 2002.
[3]Ali İhsan Yıtik, Hinduizmin Diğer Dinlere Bakışı, Dinler Tarihi Araştırmaları, Ankara.
[4]Fuat Aydın, Budanın Diğer Dinlere Bakaşı, Divan ilmi araştırmalar dergisi, sayı 16.
[5] Fuat Aydın, Hint Dini Düşüncesinde İnsanın Özgürlük Arayışı, Hinduizmde kurtuluş, Ataç Yayınları, İstanbul 2006.
[6] Jacque Waardenburg, Müslümanların Diğer Dinlere Bakışı, çev. Fuat Aydın, Ensar Yayınları, İstanbul 2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir. X
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Öteki ve dinlerin ötekisi kavramların tanır.
2 Dinlerdeki ötekini algılama paradigmalarını ayırt eder
3 Yahudiliğin, Hinduizmin diğer dinlere bakışlarını kavrar
4 Budizm ve Hıristiyanlığın diğer dinlere bakışlarını kavrar
5 İslamın diğer dinlere bakışlarını kavrar
6 Günümüz diyalog faaliyetleri ve diyalogdan beklenmesi gerekenlerin farkına varır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 1 1
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 2 2
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5