Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Eğitim Akımları ILA 428 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. YUSUF ASIM SÖYLEMEZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, günümüzdeki eğitim teorileri hakkında bilgi vermektir

Dersin İçeriği

Bu derste eğitim düşüncesinin gelişimi ve günümüzde ulaştığı boyutlar ve farklı akımların görüşleri açıklanacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim-felsefe ilişkisini ve eğitimin felsefi boyutunu açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme,
2 Eğitim düşüncesinin tarihi gelişimini özetler Anlatım, Soru-Cevap,
3 Eğitimin Felsefesi teorilerini tahlil eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Temel öğrenme teorilerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem,
5 Eğitimin süreç ve yöntem teorilerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Farklı eğitim teorilerini karşılaştırarak değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Felsefe ve Eğitim
2 Temel Sistematik Felsefe Ekollerinin Eğitim Görüşleri
3 Eğitimde Daimicilik (Prennialism) Akımı
4 Eğitimde Esasicilik (Essentialism) Akımı
5 Eğitimde İlerlemecilik (Progressivism) Akımı
6 Yeniden İnşacılık (Reconstructionalism) Akımı
7 Nitelikler Öncelikli Eğitim ve Endüstriye dayalı Eğitim
8 Eğitimde Kalite Odaklı Yönetim Yapılanması ve TKY
9 Eğitim Süreci ve Yöntemleri ile İlgili Farklı Görüşler
10 Çocuk Merkezli Eğitim Yaklaşımı
11 Konu Merkezli Eğitim Yaklaşımı
12 Demokratik Eğitim Yaklaşımı
13 Yapılandırmacı Eğitim Yaklaşımı
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

1- Suat CEBECİ, Eğitim Teorileri Ders Notları, Sakarya, 2007

Ders Kaynakları

2- Kemal AYTAÇ, Çağdaş Eğitim Akımları, A.Ü. Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi Yayınları Ankara, 1978
3- Cavit BİNBAŞIOĞLU, Eğitim Düşüncesi Tarihi, Binbaşıoğlu
Yay., Ankara, 1982
4- Hilmi Ziya ÜLKEN, Eğitim Felsefesi, M.E.B., İstanbul,
1967
5- Gerald L. GUTEK, Eğitime Felsefi ve İdeolojik
Yaklaşımlar, Çec. Nesrin Kale, Ütopya Yayınevi, Ankara,
2001
6- Gürsen TOPSES, Eğitim Felsefesi Temel sorunları,
Dayanışma Yay., Ankara, 1982

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar.
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Eğitim-felsefe ilişkisini ve eğitimin felsefi boyutunu açıklar
2 Eğitim düşüncesinin tarihi gelişimini özetler
3 Eğitimin Felsefesi teorilerini tahlil eder
4 Temel öğrenme teorilerini açıklar
5 Eğitimin süreç ve yöntem teorilerini açıklar
6 Farklı eğitim teorilerini karşılaştırarak değerlendirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5