Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Endüstriyel Yapım Teknikleri MIM 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET CELAL APAY
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Gelişen teknoloji ile birlikte insan ihtiyaçları değişmiş ve yeni yapı türleri ortaya çıkmıştır. Hızlı nüfus artışı ile birlikte, konut açığını ortadan kaldırmak ve yeni yapı türlerini inşa edebilmek için klasik yapım sistemleri yetersiz kaldığından, bu eksiklikleri gidermek amacıyla yeni yapım sistemlerinin üretilmesi ve uygulanması önem kazanmıştır.

Dersin İçeriği

Klasik Kalıp Sistemlerinin Tanımı, Modern Yapım Sistemlerinin İncelenmesi, Klasik ve Endüstriyel Kalıp Sistemlerinin Karşılaştırılması, Tünel Kalıp Sisteminin Tanımı, Genel Özellikleri, Yapısal Özellikleri, Statik Özellikleri, Sistemin Hızı ve Ekonomikliği, Teknik Özellikleri ve Çeşitleri, Tünel Kalıpların Boyutlandırılması ve Sistemin Hareketleri, Kalıp Sisteminin Uygulanışı ve Teşkili, İmalat Çeşitlerindeki Farklılıklar, Malzeme Tasarrufu, Kalıp, Maliyet, Sistemin Gelişimi ve Uygulandığı Ülkeler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Klasik Kalıp Sistemlerinin Tanır Anlatım, Soru-Cevap,
2 Modern Yapım Sistemlerini Bilir Anlatım, Soru-Cevap,
3 Klasik ve Endüstriyel Kalıp Sistemlerinin Karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap,
4 Tünel Kalıp Sistemini Tanır Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

1.FREDERICK, S., Formwork For Modern Structures, Chapman and Hall Ltd., 1965.
2.YÜKSEL, B., İnşaat İskele ve Kalıplan, İ.T.Ü. İnşaat Mühendisliği Fakültesi Matbaası, İstanbul, 1972.
13.UZUNOGLU, E., Bizimkent Toplu Konut Projesinin Tünel Kalıp Teknolojisinde Rasyonelleşme Y ollan Açısından İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, M.S.Ü., İstanbul, 1997.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Klasik Kalıp Sistemlerinin Tanır
2 Modern Yapım Sistemlerini Bilir
3 Klasik ve Endüstriyel Kalıp Sistemlerinin Karşılaştırır
4 Tünel Kalıp Sistemini Tanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)