Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tarih Bağlamında Gelenek ve Modernlik (Tr) | ODC 668 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Tarih Usulü/Metodolojisi/Felsefesi Dünya Tarihi İslam Tarihi Türk Tarihi Dinler Tarihi ve Felsefesi Sosyolojiye Giriş İktisada Giriş Temel Psikoloji Temel Hukuk Siyaset Felsefesi Felsefeye Giriş |
Önerilen Seçmeli Dersler | Tarih Usulü/Metodolojisi/Felsefesi Dünya Tarihi İslam Tarihi Türk Tarihi Dinler Tarihi ve Felsefesi Sosyolojiye Giriş İktisada Giriş Temel Psikoloji Temel Hukuk Siyaset Felsefesi Felsefeye Giriş |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarihî sosyolojik yapılar ve düşünceler ile çağdaş sosyolojik yapılar ve düşünceleri mukayeseli şekilde inceleyerek, toplumsal zihniyet çözümlemeleri yapmak ve bu suretle öğrencide fikri farkındalık ve idrak derinliği oluşturmak. Öğrencilere gerek ulusal ve gerekse uluslararası sosyopolitik gelişme ve meseleleri, insanlık tarihindeki benzerleriyle karşılaştırmalı şekilde ve sosyal bilimler metodolojisine uygun olarak değerlendirme yeteneği kazandırma gereği.
|
Dersin İçeriği | Temel kavramlar ve önermeler Medeniyet organizasyonu formunda toplumsal ihtiyaçlar Toplumsal Eğitim, Terbiye ya da Değerler Eğitimi İnsanlık tarihinde 3 dönem: 1.Gelenekselçağ, 2.Modernçağ, 3. Post-modern/Post-truthçağ İnsanlık Tarihinde Temel Kültür Farkları Tarih Nedir Okumaları İslam Düşüncesine Giriş Sekülerleşme Analizleri Hikâyenin Tarihsel Rolü ve Büyüklerin Rol-Modelliği Üzerine Gelenek Üzerine Okumalar Modernite Üzerine Okumalar Modernite Eleştirileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, temel bilgi ve anlamlandırma takviyesi | |
2 | Özet: TARİHÎ DÖNÜŞÜMÜN SONUÇLARI | |
3 | Özet: TARİHÎ-GELENEKSEL DÜNYA İLE MODERN DÜNYANIN MUKAYESESİ | |
4 | İnsanlık tarihinin 3 çağı | |
5 | Geleneksel dünyanın tarifi ve kavramları / Ortak teknikler / Modern dünyanın tarif ve kavramları - 1 | |
6 | Geleneksel dünya / Çağımız: Karma-karışık dünya / Modern ve postmoderndünya - 1 | |
7 | Geleneksel dünya / Çağımız: Karma-karışık dünya / Modern ve postmoderndünya - 2 | |
8 | Mukayeseli mâzî-hâl-istikbal okuması denemeleri | |
9 | MODERN DÜNYA - GELENEKSEL DÜNYA | |
10 | GELENEKSEL DÜNYA - 1 | |
11 | GELENEKSEL DÜNYA - 2 | |
12 | Modernlik / Batı düşüncesi | |
13 | MODERNLİK - 2 | |
14 | Hakikat-ötesi/Post-truthçağ/Post-Modernite/Metamodernizm |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr. Lütfi ŞEYBAN, Tarih Bağlamında Gelenek ve Modernlik, Sakarya 2021 |
Ders Kaynakları | Prof.Dr. Lütfi ŞEYBAN, Tarih Bağlamında Gelenek ve Modernlik, Sakarya 2021. E. Carr, Tarih Nedir? A. Giddens, Modernliğin Sonuçları, İmre Özbek Eren, Mahalle/Yeni Bir Paradigma Mümkün mü?, Eric J. Hobsbawm, Yeni Yüzyılın Eşiğinde + Parçalanmış Zamanlar + İmparatorluk Çağı + Devrim Çağı + Sermaye Çağı + Milletler ve Milliyetçilik, Mustafa Hilmi Baş, Kadim İnsanın İzinde, Bedri Gencer, Modernliğin Hikmetinden Sual, Jurgen Habermas, İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim, Fernando Pessoa, Huzursuzluğun Kitabı, Emil Michel Cioran, Çürümenin Kitabı, Charles Taylor, Modernliğin Sıkıntıları, Rene Girard, Romantik Yalan ve Romansal Hakikat, Samir Amin, Modernite, Demokrasi ve Din/Kültüralizmlerin Eleştirisi + Avrupa-Merkezcilik: Bir İdeolojinin Eleştirisi Zygmunt Bauman, Iskarta Hayatlar: Modernite ve Safraları + Özgürlük + Tanrıya ve İnsana Dair + Edebiyata Övgü |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|