Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
The Arab Sprıng and Polıtıcal Transıtıons (En) | ODC 654 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İBRAHİM AYTAÇ KADIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İBRAHİM AYTAÇ KADIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Arap Baharı öncesi Ortadoğu politikasına hakim olmak Siyasal değişim süreçlerindeki meydan okumalara karşı farkındalık kazanmak Öğrencilerin analitik düşünce yeteneklerini geliştirmek Bölgedeki akademik çalışmalara aşinalık kazanmak Sunum yeteneklerini geliştirmek Metinleri eleştirel olarak analiz edebilmek. |
Dersin İçeriği | 2010 Aralık ayında, Tunus'ta ortaya çıkan devrimci kıvılcım günümüzde Arap Baharı olarak ifade edilen olayların fitilini ateşlemiştir. O tarihten itibaren Ortadoğu'nun birçok ülkesini çalkalayan isyanlar Tunus, Mısır, Libya ve Yemen'de önemli değişimlere neden olmuştur. Değişimi ortaya çıkaran olgu diğer ülkelerde daha küçük düzeydeki değişiklikleri de beraberinde getirmiştir. Seminerde Arap Baharı süreci siyasal yönden eleştirel olarak incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | Arap Baharını ve siyasal dönüşüm süreçlerini bilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Siyasal değişim süreçlerindeki meydan okumalara karşı farkındalık kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sunum yeteneklerini geliştirir | Tartışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş | |
2 | Terminoloji, Metod ve Ortadoğu Çalışmaları | |
3 | Arap Baharı'nın kökenleri: Arap Uyanışı | |
4 | Kuramsal arka plan: | |
5 | Arap Baharı'nın başlangıcı: Tunus | |
6 | Mısır'daki ayaklanmalar | |
7 | Bahreyn'deki ayaklanmalar | |
8 | Uluslararası Müdahale: NATO ve Libya | |
9 | Suriye'deki ayaklanmalar | |
10 | Müdahale: Neden Libya ama Suriye değil? | |
11 | Yemen'deki ayaklanmalar | |
12 | Arap Baharı hareketi: Yeni Ortadoğu Düzeni mi? | |
13 | Olası değişimler: Filistin, Lübnan, Ürdün | |
14 | Sonuç |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Paul Amr and Vijay Prashad. Dispatches from the Arab Spring: Understanding the New Middle East. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2013. Lin Noueihed and Ales Warren. The Battle for the Arab Spring: Revolution, Counter-revolution and the Making of a New Era. New Haven, CT: Yale University Press, 2012. Beinin, Joel and Frederic Vairel, eds. 2011. Social Movements, Mobilization, and Contestation in the Middle East and North Africa. Stanford UP. ISBN: 978-0-8047-7525-0 Bayat, Asef. 2010. Life as Politics: How Ordinary People Change the Middle East. Stanford UP. ISBN: 978-0-8047-6924-2 Gelvin, James. 2011. The Modern Middle East: A History. 3rd Edition. Oxford UP. ISBN: 978-0-19-976605-5 Wedeen, Lisa. Peripheral Visions: Publics, Power, and Performance in Yemen. U. of Chicago Press. ISBN-13: 978-0226877914 Haddad, Bassam. 2012. Business Networks in Syria: The Political Economy of Authoritarian Resilience. Stanford UP. ISBN-13: 978-0804773324 Prashad, Vijay. Arab Spring; Libyan Winter |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | X | |||||
3 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | X | |||||
4 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | X | |||||
6 | Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||
2 | Arap Baharını ve siyasal dönüşüm süreçlerini bilir | ||||||
3 | Siyasal değişim süreçlerindeki meydan okumalara karşı farkındalık kazanır | ||||||
4 | Sunum yeteneklerini geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |