Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Postcolonıal Studıes ULI 625 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ BALCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ayşenur Hazar

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders postkoloniyal çalışmalara ilişkin farklı kavramsal, metodolojik ve teorik yaklaşımları incelemektedir. Belli sorular etrafında öğrenciler çeşitli teorik pozisyonlar üzerinden geliştirilen temel yaklaşımları ele alma imkanı bulacaklardır ve bu temelde postkoloniyal çalışmalara yönelik eleştirel bir bakış geliştirebileceklerdir.

Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) Öğrenciler postkoloniyal yazını anlama ve açıklamada kullanılan belli teorileri kritik bir şekilde değerlendirebilmeli ve tanımlayabilmelidirler. Anlatım,
2 2) Öğrenciler postkoloniyal teori ve pratiği arasındaki ilişkinin farklı kavramsallaştırmalarına aşına olmalıdırlar. Anlatım,
3 3) Öğrenciler postkoloniyal literatürde farklı yaklaşımların önemine ilişkin bir düşünce geliştirebilmelidirler. Anlatım,
4 4) Öğrenciler araştırmaya karar verdikleri konular hakkında etkin ve argüman temelli sunumlar yapabilmelidirler. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Oryantalizmi Okumak
3 Yeniden Edward Said
4 Fanon, Bhabha ve Milliyetçilik
5 Yeni Etnisiteler ve Paul Gilroy
6 Postcolonializm ve feminizm
7 Spivak ve Subaltern
8 Ara Sınav
9 Subaltern üzerine düşünceler
10 Postcolonializm ve Küreselleşme
11 Postcolonializm ve Uluslararası İlişkiler
12 Türkiye: Postolonial Çalışmalar Ne durumda
13 Tartışma
14 Tartışma
Kaynaklar
Ders Notu

1. Bill Ashcroft, Gareth Griffiths, and Helen Tiffin (Ed.), The Post-Colonial Studies Reader, London: Routledge, 2006
2. Peter Childs and Patrick Williams, An introduction to post-colonial theory, London: Prentice Hall, 1997
3. Jane Hiddleston, Understanding Postcolonialism, Acumen, 2009
4. John McLeod, Beginning postcolonialism, Manchester University Press, 2010
5. Ania Loomba, Colonialism/Postcolonialism, Routledge, 2005
6. Franz Fanon, Black Skin, White Masks, Pluto, 1986
7. Edward Said, Orientalism, Penguin, 1995
8. Helen Tiffin, eds. The Empire Writes Back: Theory and Practice in Post-Colonial Literatures, Routledge, 2002
9. Leela Gandhi, Postcolonial Theory: An Introduction, 1998, Edinburgh University Press,
10. Benedict Anderson, Imagined Communities, Verso, 1991
11. Aijaz Ahmad, In Theory, Classes Nations Literatures, Verso, 1992
12. Firdous Azim, The Colonial Rise of Novel, Roudledge, 1993
13. Elleke Boehmer, Stories of Women, Manchester University Press, 2005
14. Robin Cohen, Global Diasporas, UCL Press, 1997
12.Graham Huggan, The Postcolonial Exotic, Routledge, 2001

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme Uluslararası İlişkiler alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme
2 Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Dış Politika ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma
3 Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma
4 Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma
5 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma
6 Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama Uluslararası İlişkiler Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 1) Öğrenciler postkoloniyal yazını anlama ve açıklamada kullanılan belli teorileri kritik bir şekilde değerlendirebilmeli ve tanımlayabilmelidirler.
2 2) Öğrenciler postkoloniyal teori ve pratiği arasındaki ilişkinin farklı kavramsallaştırmalarına aşına olmalıdırlar.
3 3) Öğrenciler postkoloniyal literatürde farklı yaklaşımların önemine ilişkin bir düşünce geliştirebilmelidirler.
4 4) Öğrenciler araştırmaya karar verdikleri konular hakkında etkin ve argüman temelli sunumlar yapabilmelidirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6