Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siber Savaşlar | SG 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEZERCAN BEKTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SEZERCAN BEKTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Görkem Kayacık |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin şu yetileri kazanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders genel siber savaş konseptlerini, siber caydırıcılık politikalarını, siber savaşın yasal ve etik boyutunu, ülkeleri hedef alan siber saldırı ve savunma doktrinlerini ve siber güvenlik standartlarını içerir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Siber savaş konseptlerini kavrar | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
2 | Gündem odaklı siber savaş senaryoları üretir. | Anlatım, Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Uluslararası hukukta siber saldırı kavramını çözümler | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siber Savaşlara genel bir giriş | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
2 | Siber Savaş Konseptleri | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
3 | Siber Caydırıcılık | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
4 | Siber Saldırılar ve amaçları | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
5 | Yakın zamanlardaki siber saldırılar | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
6 | Siber Saldırılara karşılık verme stratejileri | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
7 | Stratejik ve Operasyonel Siber Savaşlar | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
8 | Siber Savunma | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
9 | Ülkelerin Siber Savaş kabiliyetleri | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
10 | Siber Savaşın yasal boyutu | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
11 | Kurumlarda Güvenlik | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
12 | Siber İstihbarat ve Casusluk | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
13 | Ülkemizde Siber Güvenlik Faaliyetleri | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
14 | Ödev ve Proje sunumları | kaynakların ilgili bölümlerini okuma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dr. Sezercan Bektaş’ın hazırladığı ders notları |
Ders Kaynakları | "Cyberdeterrence and Cyberwar" by Martin C. Libicki |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Siber savaş konseptlerini kavrar | |||||
2 | Gündem odaklı siber savaş senaryoları üretir. | |||||
3 | Uluslararası hukukta siber saldırı kavramını çözümler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Proje / Tasarım | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |