Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görüntü İşleme | EBO 440 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görüntü elde etmek için kullanılan donanım elemanlarını inceleyerek görüntü sistemlerini tasarlayabilir. | Anlatım, | |
2 | İnsan görme sisteminde bir görüntünün nasıl oluştuğunu anlamak için görme sistemini, renkleri inceler ve görüntü sistemleri ile ilişkilendirir. | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Sayısal görüntüyü anlamak için sayısal görüntüyü oluşturan temel elemanları/ifadeleri tanır. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Görüntü işlemeyi anlamak için temel görüntü işleme tekniklerini inceler ve karşılaştırır. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Görüntü işleme tekniklerini kullanabilmek için basit, temel algoritmaları yazar ve sonuçları inceler. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, | |
6 | Görüntü işleme tekniklerini uygulamaya dökebilmek için belli bir amaca yönelik bir sistemi tasarlar ve sonuçlarını yorumlar. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Gözlem, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel görüntü işleme teknikleri | |
2 | Görme olayının oluşumu, renk modelleri | |
3 | Görüntü algılama ve yakalama, niceleme ve örnekleme | |
4 | Matlab Yazılımında görüntü analizi | |
5 | Sayısal görüntünün temelleri, piksel ve komşulukları | |
6 | Görüntü iyileştirme teknikleri, uzamsal boyut | |
7 | Histogram işlemleri | |
8 | Aritmetik işlemler ile görüntü iyileştirme | |
9 | Uzamsal filtreleme teknikleri | |
10 | Uzamsal filtreleme teknikleri | |
11 | Uzamsal boyutta görüntü keskinleştirme | |
12 | Bileşik uzamsal görüntü iyileştirme teknikleri | |
13 | Matlab uygulamaları | |
14 | Matlab uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. GONZALEZ R.C., WOODS R.E., and ADDINS S.L., Digital Image Processing Using Matlab, Pearson Education Inc., New Jersey, 2004. 2. GONZALEZ R.C., WOODS R.E., Digital Image Processing, Prentice Hall Upper Saddle River, New Jersey, 2002. 3. AWCOCK G.J. and THOMAS R., Applied Image Processing, McGrow-Hill, Inc., 1996. 4. JAHNE B., Digital Image Processing, Springer-Verlag, 2005, Netherlands. 5. DAVIES, E.R., Machine vision: Theory, Algorithms, Practicalities, Academic Pres, 1997. 6. LOW A., Introductory Computer Vision and Image Processing, McGrow-Hill, 1991, ENGLAND. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Görüntü elde etmek için kullanılan donanım elemanlarını inceleyerek görüntü sistemlerini tasarlayabilir. | ||||||||||
2 | İnsan görme sisteminde bir görüntünün nasıl oluştuğunu anlamak için görme sistemini, renkleri inceler ve görüntü sistemleri ile ilişkilendirir. | ||||||||||
3 | Sayısal görüntüyü anlamak için sayısal görüntüyü oluşturan temel elemanları/ifadeleri tanır. | ||||||||||
4 | Görüntü işlemeyi anlamak için temel görüntü işleme tekniklerini inceler ve karşılaştırır. | ||||||||||
5 | Görüntü işleme tekniklerini kullanabilmek için basit, temel algoritmaları yazar ve sonuçları inceler. | ||||||||||
6 | Görüntü işleme tekniklerini uygulamaya dökebilmek için belli bir amaca yönelik bir sistemi tasarlar ve sonuçlarını yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |