Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlama Dilleri Teorisi | BSE 429 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Fahrettin HORASAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Programlama dillerinin ortak ve temel yönlerinin incelenerek temel programlama temellerinin sunularak kişinin yeni nesil dillere adaptasyonunu kolaylaştırmak. Dilleri sınıflandırabilmek ve problemler için en uygun dilin seçiminde evrensel kritelerin kullanılmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Dillerin tarihçesi ve evrimi, Dil tanımlanması, Dil çevrimi, Temel programlama elemanları, Temel programlama kavramları, Veri tipleri ve veri yapıları, Yapısal programlama kavramları, Altprogramlar, Programlama dillerinde modülasyon, Eş zamanlılık, mantıksal, nesne yönelimli ve fonksiyonel programlama kavramları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dilleri sınıflandırabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Dilleri evrensel ölçütlere göre karşılaştırabilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Dillerin oluşturulması ve yürütülmesi aşamalarını keşfetmek | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Dillerdeki bütünlüğü algılamak | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Etkin program ve programlama dili bilincini sunmak | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dillerin tarihçesi ve evrimi | |
2 | Dil tanımlanması | |
3 | Dil çevrimi | |
4 | Temel programlama elemanları | |
5 | Temel programlama kavramları | |
6 | Veri tipleri ve veri yapıları | |
7 | Yapısal programlama | |
8 | Altprogramlar | |
9 | Parametre aktarım yöntemleri | |
10 | Modülasyon | |
11 | Programlama dillerinde eşzamanlılık | |
12 | Nesne yönelimli programlama kavramları | |
13 | Fonksiyonel programlama kavramları | |
14 | Mantıksal programlama kavramları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Robert W. Sebesta, "Concepts of Programming languages", fourth edition, Addison-Wesley, 1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dilleri sınıflandırabilmek | ||||||||||
2 | Dilleri evrensel ölçütlere göre karşılaştırabilmek | ||||||||||
3 | Dillerin oluşturulması ve yürütülmesi aşamalarını keşfetmek | ||||||||||
4 | Dillerdeki bütünlüğü algılamak | ||||||||||
5 | Etkin program ve programlama dili bilincini sunmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |