Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Ağları Uygulamaları | BSE 422 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | BSE 345, EBO 223, BSE244 |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ASLAN ÇOBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Barış Boru |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, bilgisayar ağlarının teorik altyapısının pratik uygulamalarla pekiştirilmesini destekler. Ayrıca modelleme ve simülasyon araçlarının ağ araştırmasında nasıl kullanılacağını öğrenmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders, ağ sistemlerinde karşılaşılan karmaşıklık, ölçeklenebilirlik, uyum yeteneği, beka gibi ağ akış problemlerin modellenmesi, çözümü ve anlaşılmasına yönelik olarak modelleme ve simülasyon araçlarının kullanılmasını kapsamaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ağ sistemlerinin modellenmesi ve simülasyonunun nasıl gerçeklendiğini öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
2 | Performans ölçümünde simülasyonun kullanımının değerlendirilmesi, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Ns2 simülasyon paketini kavramak | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Ayrık-olaylı (olay güdümlü) simülasyonun temellerinin anlaşılması ve, | Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | Bilgisayar ağlarında kullanılan protokollerin araştırılmasını öğrenmek. | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Modelleme ve Simülasyon Teorisi | |
3 | Ayrık Olaylı Sistemler | |
4 | DEVS modelleme ve Simülasyon teorisi | |
5 | Olay güdümlü sistemler | |
6 | Bilgisayar Ağları | |
7 | Yönlendirme | |
8 | Sıkışıklık Kontrolü, Yük Dengeleme | |
9 | Ağların Optimizasyonu | |
10 | Algoritmalar | |
11 | Network Modelleme (ns2) | |
12 | Ns2 temelleri | |
13 | Simülasyon modellerin inşa edilmesi ve optimizasyonu | |
14 | Modellerin onaylanması ve geçerli kılınması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ns2 ders notları |
Ders Kaynakları | 1. Steenstrup, M. E. (Ed.). 1995. Routing in Communications Network. Prentice-Hall. 2. Network Flows: Theory, Algorithms and Applications, by Ravindra K. Ahuja, Thomas L. Magnanti and James B. Orlin, published by Prentice Hall 1993. 3. Zeigler, B.P., H. Praehofer, and T.G. Kim. 2000. Theory of Modeling and Simulation: Integrating Discrete Event and Continuous Complex Dynamic Systems. Second Edition Academic Press. 4. J. Walrand, and P. Varaiya, , High Performance Communication Networks, Morgan Kaufmann Publishers, 2nd edition, 2000. 5. Schwartz, M., Telecommunication Networks: Protocols, Modeling and Analysis, Addison Wesley, 1987. 6. Schwartz, M., Broadband Integrated Networks, Prentice-Hall, 1996 7. Hayes, J., Modeling and Analysis of Computer Communications Networks, Plenum, 1986. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ağ sistemlerinin modellenmesi ve simülasyonunun nasıl gerçeklendiğini öğrenmek | ||||||||||
2 | Performans ölçümünde simülasyonun kullanımının değerlendirilmesi, | ||||||||||
3 | Ns2 simülasyon paketini kavramak | ||||||||||
4 | Ayrık-olaylı (olay güdümlü) simülasyonun temellerinin anlaşılması ve, | ||||||||||
5 | Bilgisayar ağlarında kullanılan protokollerin araştırılmasını öğrenmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 4 |
1. Ödev | 2 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Kısa Sınav | 4 |
2. Ödev | 2 |
3. Kısa Sınav | 4 |
3. Ödev | 2 |
4. Kısa Sınav | 4 |
4. Ödev | 2 |
5. Kısa Sınav | 4 |
5. Ödev | 2 |
6. Ödev | 2 |
7. Ödev | 2 |
8. Ödev | 2 |
9. Ödev | 2 |
10. Ödev | 2 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 10 | 5 | 50 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |