Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Nesne Yönelimli Programlama | EBO 104 | 2 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | EBO 103 Programlamaya Giriş |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Barış Boru |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere temel program geliştirme adımlarını öğretmek, Nesneye yönelimli programlama ( Object-Oriented Programming) yöntemini öğrenmek ve bu yöntemin iyi bir program yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını Java ile göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste temel programlama mekanizmaları yanında bilgisayarın çalışma mantığı ve temel mühendislik problemlerini programcılık yardımıyla çözülmesi konuları öğrenilecektir. Ayrıca yeni bir teknoloji olarak nesne yönelimli programlama kavramları uygulamalı olarak ele alınacaktır. Daha sonra bu mekanizmalar ve yapılar uygulama olarak javada gerçeklenecek ve çalışır programlar geliştirilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayısal bilgisayarın işlemci yapısını kavrama | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
2 | İkili tabanda aritmetik ve mantıksal işlemleri öğrenme | Anlatım, Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
3 | Bilgisayarın problem çözme yöntemlerini kavrama | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Kavramsal problem çözme ve algoritmaları anlamak | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Algoritma geliştirebilme akış diyagramları ile ifade edebilme | Gezi / Gözlem, Anlatım, Gözlem, Tartışma, | |
6 | Karar ifadelerini anlama | Bireysel Çalışma, | |
7 | Java temellerini öğrenme | Anlatım, Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, | |
8 | Java da döngüler ve diğer karar yapılarını kullanabilme | Bireysel Çalışma, Gözlem, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
9 | Javanın nesne yönelimli yapısını öğrenme | Gezi / Gözlem, Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
10 | Appletleri kullanabilme | Bireysel Çalışma, Anlatım, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayara giriş ve işlemci yapısı | |
2 | İkili sayı sistemi ve aritmetik işlemler | |
3 | Java ya giriş | |
4 | aritmetik ve mantıksal operatörler | |
5 | Temel veri türleri ve değişkenler | |
6 | Karar yapıları - seçimli yapılar | |
7 | Karar yapıları - tekrarlamalı yapılar | |
8 | içiçe karar ypıları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Nesneler, sınıflar ve metotlar | |
11 | Nesne yönelimli programlama | |
12 | istisnalar | |
13 | Diziler | |
14 | Appletler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Lewis and Loftus, Java Software Solutions, 2003 |
Ders Kaynakları | [2] B.Çobanoğlu, Java ile Programlama ve Veri Yapıları, 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sayısal bilgisayarın işlemci yapısını kavrama | ||||||||||
2 | İkili tabanda aritmetik ve mantıksal işlemleri öğrenme | ||||||||||
3 | Bilgisayarın problem çözme yöntemlerini kavrama | ||||||||||
4 | Kavramsal problem çözme ve algoritmaları anlamak | ||||||||||
5 | Algoritma geliştirebilme akış diyagramları ile ifade edebilme | ||||||||||
6 | Karar ifadelerini anlama | ||||||||||
7 | Java temellerini öğrenme | ||||||||||
8 | Java da döngüler ve diğer karar yapılarını kullanabilme | ||||||||||
9 | Javanın nesne yönelimli yapısını öğrenme | ||||||||||
10 | Appletleri kullanabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |