Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nesne Yönelimli Programlama EBO 104 2 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri EBO 103 Programlamaya Giriş
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Barış Boru
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere temel program geliştirme adımlarını öğretmek,
Nesneye yönelimli programlama ( Object-Oriented Programming) yöntemini öğrenmek ve bu yöntemin iyi bir program yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını Java ile göstermektir.
Dersin İçeriği Bu derste temel programlama mekanizmaları yanında bilgisayarın çalışma mantığı ve temel mühendislik problemlerini programcılık yardımıyla çözülmesi konuları öğrenilecektir. Ayrıca yeni bir teknoloji olarak nesne yönelimli programlama kavramları uygulamalı olarak ele alınacaktır. Daha sonra bu mekanizmalar ve yapılar uygulama olarak javada gerçeklenecek ve çalışır programlar geliştirilecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sayısal bilgisayarın işlemci yapısını kavrama Anlatım, Bireysel Çalışma,
2 İkili tabanda aritmetik ve mantıksal işlemleri öğrenme Anlatım, Gezi / Gözlem, Tartışma,
3 Bilgisayarın problem çözme yöntemlerini kavrama Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
4 Kavramsal problem çözme ve algoritmaları anlamak Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım,
5 Algoritma geliştirebilme akış diyagramları ile ifade edebilme Gezi / Gözlem, Anlatım, Gözlem, Tartışma,
6 Karar ifadelerini anlama Bireysel Çalışma,
7 Java temellerini öğrenme Anlatım, Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma,
8 Java da döngüler ve diğer karar yapılarını kullanabilme Bireysel Çalışma, Gözlem, Anlatım, Gezi / Gözlem,
9 Javanın nesne yönelimli yapısını öğrenme Gezi / Gözlem, Anlatım, Bireysel Çalışma,
10 Appletleri kullanabilme Bireysel Çalışma, Anlatım, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilgisayara giriş ve işlemci yapısı
2 İkili sayı sistemi ve aritmetik işlemler
3 Java ya giriş
4 aritmetik ve mantıksal operatörler
5 Temel veri türleri ve değişkenler
6 Karar yapıları - seçimli yapılar
7 Karar yapıları - tekrarlamalı yapılar
8 içiçe karar ypıları
9 ARASINAV
10 Nesneler, sınıflar ve metotlar
11 Nesne yönelimli programlama
12 istisnalar
13 Diziler
14 Appletler
Kaynaklar
Ders Notu [1] Lewis and Loftus, Java Software Solutions, 2003
Ders Kaynakları [2] B.Çobanoğlu, Java ile Programlama ve Veri Yapıları, 2008
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. X
4 Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. X
5 Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. X
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. X
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. X
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. X
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. X
10 Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Sayısal bilgisayarın işlemci yapısını kavrama
2 İkili tabanda aritmetik ve mantıksal işlemleri öğrenme
3 Bilgisayarın problem çözme yöntemlerini kavrama
4 Kavramsal problem çözme ve algoritmaları anlamak
5 Algoritma geliştirebilme akış diyagramları ile ifade edebilme
6 Karar ifadelerini anlama
7 Java temellerini öğrenme
8 Java da döngüler ve diğer karar yapılarını kullanabilme
9 Javanın nesne yönelimli yapısını öğrenme
10 Appletleri kullanabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5