Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kitle İletişimi ve Toplum | BH 604 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin kitle iletişiminin tarihini, pratiğini ve fonksiyonlarını öğrenmelerini sağlamak ve öğrencilere kitle iletişimi- kitle toplumu ilişkisini anlamlandırabilecek, değerlendirebilecek bir vizyon kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Kitle iletişimi ve temel kavramlar,Kitle iletişiminin tarihi ve gelişimi(radyo, tv),Kitle iletişim araçları ve fonksiyonları, Kitle iletişiminin kontrolü, Kitle iletişim araçları ve manipülasyon, propaganda, kitle toplumu ve teorileri,Kitle toplumu yaratmada kitle iletişimin önemi , Sosyalizasyon teorisi ve kitle Toplumu ,kitle iletişimi ve kitlesel sosyal hareketler ilişkisi, kitle iletişiminde mesaj ve etkisi, kitle toplumu eleştirileri, kültür endüstrisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kitle iletişimini, temel kavramlarını ve önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Kitle iletişim araçlarını ve tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kitle iletişimi ve toplum ilişkisini yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kitle iletişimi ve kitle toplumu arasındaki bağlantıyı analiz eder. | Anlatım, Gözlem, | |
5 | Kitle toplumu eleştirilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
6 | Kitlesel sosyal hareketler ve kitle iletişimi arasındaki ilişkiyi eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kitle iletişimi ve temel kavramları | |
2 | Kitle iletişiminin tarihi ve gelişimi(radyo, tv) | |
3 | Kitle iletişiminin tarihi ve gelişimi (radyo, tv)- Hitler Almanyası ve Kitle toplumu | |
4 | Kitle iletişim araçlarının fonksiyonları | |
5 | Kitle iletişiminin kontrolü- mümkün müdür? | |
6 | Kitle toplumu ve teorileri | |
7 | Kitle toplumu yaratmada kitle iletişimin önemi | |
8 | Kitle iletişimi ve kitlesel sosyal hareketler ilişkisi | |
9 | Arasınav | |
10 | Kitle iletişiminde mesaj ve etkisi | |
11 | Kitle toplumu eleştirileri | |
12 | Kitle toplumu eleştirileri | |
13 | Frankfurt okulu kitle toplumu eleştirisi -Kültür endüstrisi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Oskay Ünsal, Kitle İletişim Teorilerine Giriş, Ders Notları |
Ders Kaynakları | Alemdar, K. (1981). Türkiye’de Çağdaş Haberleşmenin Tarihsel Kökenleri. Ankara:AİTİA. Alemdar, K. (2009) (Der.) Türkiye’de İletişimin Dünü, Bugünü ve Yarını. Ankara: AGC. ackson, J. D., G. M. Nielsen and Y. Hsu (2012). Mediated Society: A Critical Sociology of Media. London: Oxford University Press Uluç, G. (2003). Küreselleşen Medya: İktidar ve Mücadele Alanı. Ankara: Anahtar Alemdar Korkmaz, Raşit Kaya, Kitle İletişiminde Temel Yaklaşımlar, Savaş Yayınevi, Ankara,1983. Oskay Ünsal, Kitle Haberleşmesi Teorilerine Giriş, Der Yayınları, İstanbul,1992. Adıgüzel,Y ,Kitle toplumunun açmazları, Kültür endüstrisi,Eser Kitabevi Atiker, E, Modernizm ve Kitle toplumu, Vadi yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kitle iletişimini, temel kavramlarını ve önemini açıklar. | ||||||||
2 | Kitle iletişim araçlarını ve tarihsel gelişimini açıklar. | ||||||||
3 | Kitle iletişimi ve toplum ilişkisini yorumlar. | ||||||||
4 | Kitle iletişimi ve kitle toplumu arasındaki bağlantıyı analiz eder. | ||||||||
5 | Kitle toplumu eleştirilerini değerlendirir. | ||||||||
6 | Kitlesel sosyal hareketler ve kitle iletişimi arasındaki ilişkiyi eleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |