Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişimde Nitel Araştırma Yöntemleri | ILB 633 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nitel araştırma yöntemleri ve nitel araştırmanın iletişim araştırmalarında kullanımı hakkında teorik bilgi ve pratik kazandırmak |
Dersin İçeriği | Nitel araştırma yaklaşımı; Veri toplama ve analiz yöntem ve teknikleri; İletişim ve medya çalışmalarında nitel yöntemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Nitel araştırmanın temel özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama ve analiz tekniklerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Nitel araştırmanın iletişim çalışmalarındaki rolü ve önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
4 | İletişim ve medya çalışmalarında nitel araştırma yöntemlerini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve ders hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Genel hatlarıyla nitel araştırma yaklaşımı:felsefi ve kuramsal temeli; temel özellikleri | |
3 | Nitel araştırma süreci: aşamaları, araştırmacının konumu | |
4 | Nitel araştırmada veri toplama ve veri analizi | |
5 | Nitel araştırmada veri toplama ve veri analizi | |
6 | İletişimde nitel araştırma yöntemleri-Genel bir bakış | |
7 | İletişim etnografisi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eleştirel söylem analizi | |
10 | Göstergebilim | |
11 | Nitel içerik analizi | |
12 | Sözlü tarih çalışmaları | |
13 | Örnek incelemeler | |
14 | Nitel araştırma atölyesi: pratik çalışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kümbetoğlu, B. (2005).Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma, Bağlam Yay. Glesne, C. (2014) Nitel araştırmaya giriş, Anı Y., Ankara
|
Ders Kaynakları | Van Dijk, T ve diğerl. (2003) Söylem ve ideoloji, Su Y., İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Nitel araştırmanın temel özelliklerini açıklar | ||||||||
2 | Nitel araştırma yöntemindeki temel veri toplama ve analiz tekniklerini öğrenir | ||||||||
3 | Nitel araştırmanın iletişim çalışmalarındaki rolü ve önemini kavrar | ||||||||
4 | İletişim ve medya çalışmalarında nitel araştırma yöntemlerini kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |