Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknoloji ve İletişim | ILB 638 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KADRİYE KOBAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Araçlarla dolayımlanan iletişim süreçlerini anlamak. |
Dersin İçeriği | Yöndeşmiş teknolojiler çağında yeni iletişim biçim ve içeriklerini analiz edilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknoloji insan ilişkisini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Nano-bio-info-cogno teknolojilerinin yöndeşme süreçlerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | İnsan-ötesine ilişkin spekülasyonları öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
4 | Tasarladığı bir proje ile öğrendiklerini uygular. | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ütopya nedir? | |
2 | Bilimkurgu edebiyatı | |
3 | Bilimkurgu sineması | |
4 | Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik | |
5 | Yöndeşmiş Teknolojiler | |
6 | Beden ve Giyilebilir Teknolojiler | |
7 | Araçların Evrimi | |
8 | Mesajın Evrimi | |
9 | Proje Tasarımı | |
10 | Proje Tasarımı | |
11 | Proje Tasarımı | |
12 | Yöndeşmiş Tekonolojiler ve Etik | |
13 | Eleştirel Düşünce ve Yeni Teknolojiler | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Braidotti, R. (2014) İnsan Sonrası, İstanbul: Kolektif Kitap.. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknoloji insan ilişkisini kavrar. | ||||||||
2 | Nano-bio-info-cogno teknolojilerinin yöndeşme süreçlerini anlar. | ||||||||
3 | İnsan-ötesine ilişkin spekülasyonları öğrenir. | ||||||||
4 | Tasarladığı bir proje ile öğrendiklerini uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 50 |
2. Sözlü Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Sözlü Sınav | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |