Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Teknoloji ve İletişim ILB 638 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KADRİYE KOBAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Araçlarla dolayımlanan iletişim süreçlerini anlamak.

Dersin İçeriği

Yöndeşmiş teknolojiler çağında yeni iletişim biçim ve içeriklerini analiz edilir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Teknoloji insan ilişkisini kavrar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Nano-bio-info-cogno teknolojilerinin yöndeşme süreçlerini anlar. Anlatım, Soru-Cevap,
3 İnsan-ötesine ilişkin spekülasyonları öğrenir. Anlatım, Bireysel Çalışma,
4 Tasarladığı bir proje ile öğrendiklerini uygular. Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ütopya nedir?
2 Bilimkurgu edebiyatı
3 Bilimkurgu sineması
4 Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik
5 Yöndeşmiş Teknolojiler
6 Beden ve Giyilebilir Teknolojiler
7 Araçların Evrimi
8 Mesajın Evrimi
9 Proje Tasarımı
10 Proje Tasarımı
11 Proje Tasarımı
12 Yöndeşmiş Tekonolojiler ve Etik
13 Eleştirel Düşünce ve Yeni Teknolojiler
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Braidotti, R. (2014) İnsan Sonrası, İstanbul: Kolektif Kitap..
Baudrillard, J (2002) Simülakrlar ve Simülasyon, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
Haraway, D. (2006) Siborg Manifestosu, İstanbul: Agora
Bauman, Z. (2012) Ölümlülük, Ölümsüzlük ve Diğer Hayat Stratejileri, İstanbul: Ayrıntı
Ellul, J. (2003) Teknoloji Toplumu, İstanbul: Bakış.
Kumar, K. (2006) Modern Zmanlarda Ütopya ve Karşıütopya, İstanbul: Kalkedon.
Mestrovic, S. (1999) Duyguötesi Toplum, İstanbul: Ayrıntı.
Tandaçgüneş, N (2013) Ütopya, İstanbul: Ayrıntı.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. X
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. X
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Teknoloji insan ilişkisini kavrar.
2 Nano-bio-info-cogno teknolojilerinin yöndeşme süreçlerini anlar.
3 İnsan-ötesine ilişkin spekülasyonları öğrenir.
4 Tasarladığı bir proje ile öğrendiklerini uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Sözlü Sınav 50
2. Sözlü Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Sözlü Sınav 2 20 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6