Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim, Medya ve Küreselleşme | ILB 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET GÜZEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrencilerin küreselleşmenin tarihsel gelişimi ile ekonomik, siyasal ve kültürel boyutlarını anlamaları ve iletişim alanıyla ilişkisini analiz edebilecek yeterliliklere ulaşmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, temel olarak küreselleşmenin tarihsel gelişimi, ekonomik, siyasal ve kültürel boyutları, medya ve küresel kültür ile küreselleşmenin iletişim alanına etkileri ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşmenin tarihsel gelişimini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Küreselleşmenin farklı boyutlarını bilir ve iletişimle olan ilişkisini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Küresel kültür ve medya arasındaki ilişkiyi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Teknolojik gelişmelerin iletişim alanına etkilerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması | |
2 | İletişim ve küreselleşmeye dair temel kavramlar, tanımlar | |
3 | Küreselleşmenin tarihsel gelişimi | |
4 | Küreselleşmenin ekonomik boyutları | |
5 | Küreselleşmenin siyasal boyutları | |
6 | Küreselleşmenin toplumsal ve kültürel boyutları | |
7 | Küreselleşmenin iletişim alanına etkileri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teknolojik gelişmeler ve küresel medya | |
10 | Kültür, küreselleşme, hegemonya | |
11 | Medya ve küresel kültür | |
12 | Öğrenci Çalışmalarını Değerlendirme ve Tartışma | |
13 | Dersin Genel Değerlendirmesi ve Tartışma | |
14 | Final Sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kumar, Krishan (1995). Sanayi Sonrası Toplumdan Post-modern Topluma. Çev: Mehmet Küçük. Ankara: Dost Kitabevi Hall, Stuart ve Jacques, Martin (1995). Yeni Zamanlar 1990’larda Politikanın Değişen Çehresi. Çev: Abdullah Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Swingewood, Alan (1996). Kitle Kültürü Efsanesi. Çev. Aykut Kansu. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. Bauman, Zygmunt (1999). Küreselleşme: Toplumsal Sonuçlar. Çev: Abdullah Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Robertson, Roland (1999). Küreselleşme: Toplum Kuramı ve Küresel Kültür. Çev: Ümit Hüsrev Yolsal. Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. Şaylan, Gencay (2003). Değişim, Küreselleşme ve Devletin Yeni İşlevi. Ankara: İmge Kitabevi. Timisi, Nilüfer (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost Yayınevi. Tomlinson, John (2004). Küreselleşme ve Kültür. Çev: Arzu Eker. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Geray, Haluk ve Başaran, Funda (2005). İletişim Ağlarının Ekonomisi. Ankara: Siyasal Yayınevi. Mc Luhan, Marshall (2007) Gutenberg Galaksisi. İstanbul, Yapı Kredi Yay. Mc Luhan, Marshall (2007) Global Köy. Scala Yayıncılık. Adorno, Thedor (2012). Kültür Endüstrisi. Kültür Yönetimi, çev. Nihat Ülner, Mustafa Tüzel, Elçin Gen, İstanbul: İletişim Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küreselleşmenin tarihsel gelişimini açıklar | ||||||||
2 | Küreselleşmenin farklı boyutlarını bilir ve iletişimle olan ilişkisini analiz eder | ||||||||
3 | Küresel kültür ve medya arasındaki ilişkiyi açıklar | ||||||||
4 | Teknolojik gelişmelerin iletişim alanına etkilerini açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |