Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya Sistemleri | ILB 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı geçmişten günümüze kitle iletişim sistemlerini eleştirel bakış açısıyla tanımaktır. |
Dersin İçeriği | Derste kitle iletişim sistemleri incelenmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kitle toplumu ve kitle kültürü arasındaki ilişkiyi açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gözlem, | |
2 | Kitle iletişim araçlarının önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yeni medya ortamlarını etkin kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Kitle iletişimi nedir, nasıl işler? Kitle iletişim sisteminden kasıt nedir?İletişim ve Kitle İletişimi: Kitle toplumu/kitle kültürü.Kitle iletişim araçlarının özellikleri | |
3 | Kitle toplumu/kitle kültürü.Kitle iletişim araçlarının özellikleri | |
4 | Kurumsallaşmış İletişim ve Çevresi ? Toplumsal İletişimde Değişiklikler ? Toplumsal çevre ile etkileşim ? Ekonomik çevre ile etkileşim ? Siyasal çevre ile etkileşim | |
5 | İletişim Sistemlerinin Oluşumu ve İletişim Alanının Düzenlenmesi Gerekçe, İlke ve Uygulamaları ? Genel tarihçe ? Düşünsel temeller | |
6 | Normatif Medya Kuramları ? Otoriter medya kuramı ? Liberal-özgürlükçü medya kuramı ? Sosyal sorumluluk kuramı ? Sovyet-totaliter medya kuramı ? Gelişme aracı kuramı ? Katılımcı Demokratik Medya Kuramı | |
7 | Normatif Medya Kuramları ? Otoriter medya kuramı ? Liberal-özgürlükçü medya kuramı ? Sosyal sorumluluk kuramı ? Sovyet-totaliter medya kuramı ? Gelişme aracı kuramı ? Katılımcı Demokratik Medya Kuramı | |
8 | İletişim Alanının Örnek Düzenlemeleri ? Batı Avrupa, ? Fransa ve İngiltere örnek iletişim düzenlemeleri ? Amerikan Televizyonu | |
9 | İletişim Alanının Örnek Düzenlemeleri ? Doğu Sistemi, Japonya, Rusya, Avusturalya. | |
10 | Türkiye´de İletişim Alanının Düzenlenmesi | |
11 | Gelenkesel ve yeni medya; yöndeşme | |
12 | Kamusal Alanın Yapısal Dönüşümleri | |
13 | Alternatif medya | |
14 | Genel Değerlendirme ve sonuç |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Thompson, John B. (2010). ?Haber Ticareti?, İletişim Tarihi içinde, Derleyen: David Crowley ve Paul Heyer, Çeviren: Berkay Ersöz. Ankara: Phoenix Yayınları Williams, Rosalynd (2010). ?Tüketimin Hayal Dünyaları?, İletişim Tarihi içinde, Derleyen: David Crowley ve Paul Heyer, Çeviren: Berkay Ersöz. Ankara: Phoenix Yayınları A. Raşit Kaya (1985). Kitle İletişim Sistemleri. Ankara: Teori Yayınları John Kean (1999). Medya ve Demokrasi. Çeviren: Haluk Şahin, İstanbul: Ayrıntı Yayınları Metin Işık (2007). Kitle İletişim Sistemleri. 2. Baskı, Konya: Eğitim Kitabevi İlal (1997). İletişim, Yığınsal İletim Araçları ve Toplum. 3. Baskı, İstanbul: Der Yayınları |
Ders Kaynakları | John Kean (1995). ?Kamusal Alanın Yapısal Dönüşümleri?, Medya Kültür Siyaset İçinde (der) Süleyman İrvan Nilüfer Timisi, Yeni İletişim teknolojileri ve Demokrasi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kitle toplumu ve kitle kültürü arasındaki ilişkiyi açıklar. | ||||||||
2 | Kitle iletişim araçlarının önemini açıklar. | ||||||||
3 | Yeni medya ortamlarını etkin kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |