Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makro İktisat I | IKT 205 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EKREM GÜL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EKREM GÜL, |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Makro iktisat teorilerini ve politikalarını analiz ederek günümüzde ulusal düzeyde geçerliliğini tartışmak ve makro iktisadi olayları ve olguları güncel konularla destekleyerek analiz etmek bu dersin temel hedefidir. |
Dersin İçeriği | Bu derste makro iktisadi konular ve uygulamalar ulusal ve uluslararası düzeyde incelenerek, sayısal değişkenler ile birlikte analiz edilmektir. Ayrıca incelenen konular ile ilgili güncel iktisadi olaylar derste değerlendirilmekte ve makroekonomik performansı arttırma yolları çözüm önerileriyle birlikte ortaya konulmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makro ekonominin tarihçesini araştırma alanlarını varsayımlarını ve ekonomik değişkenler ile ilişiklerini ortaya koyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Makro ekonominin tarihçesini araştırma alanlarını varsayımlarını ve ekonomik değişkenler ile ilişiklerini ortaya koyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Ekonomik faaliyet hacminin ölçülmesini ve ekonomik göstergelerin yorumlarını yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Ekonomik faaliyet hacminin ölçülmesini ve ekonomik göstergelerin yorumlarını yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Diğer ülkelerle ekonomik ilişkilerin ölçülmesini ve ekonomik kara birimleri ile etkilerini değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Diğer ülkelerle ekonomik ilişkilerin ölçülmesini ve ekonomik kara birimleri ile etkilerini değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Klasik ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve bunların kısa ve uzun vadeli etkilerini tartışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | Klasik ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve bunların kısa ve uzun vadeli etkilerini tartışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
9 | Keynesyen ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve makro ekonomik dengelerin etkilerini tartışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
10 | Keynesyen ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve makro ekonomik dengelerin etkilerini tartışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
11 | IS eğrisi ile Mal ve hizmet piyasalarını modelleme, analiz ve tahlil edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
12 | IS eğrisi ile Mal ve hizmet piyasalarını modelleme, analiz ve tahlil edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
13 | LM eğrisi ile para piyasalarını modelleme ve analiz edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
14 | LM eğrisi ile para piyasalarını modelleme ve analiz edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makro ekonominin tarihçesi, araştırma alanları ve temel varsayımları makro ekonomik değişkenler arasındaki ilişkiler ve ekonomi politikası. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
2 | Makro ekonominin tarihçesi, araştırma alanları ve temel varsayımları makro ekonomik değişkenler arasındaki ilişkiler ve ekonomi politikası. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
3 | Ekonomik faaliyet hacminin ölçülmesi, GSMH ve ilgili kavramlar. Ekonominin büyüme oranı, fiyat endeksleri, enflasyon oranı ve faiz oranı. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
4 | Ekonomik faaliyet hacminin ölçülmesi, GSMH ve ilgili kavramlar. Ekonominin büyüme oranı, fiyat endeksleri, enflasyon oranı ve faiz oranı. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
5 | Diğer ülkelerle ekonomik ilişkilerin ölçülmesi; ödemeler bilançosu, döviz kuru ve ölçülmesi. Ekonomik karar birimleri ve faaliyetleri, devri akım modeli, stoklar ve akımlar arasındaki ilişkiler. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
6 | Diğer ülkelerle ekonomik ilişkilerin ölçülmesi; ödemeler bilançosu, döviz kuru ve ölçülmesi. Ekonomik karar birimleri ve faaliyetleri, devri akım modeli, stoklar ve akımlar arasındaki ilişkiler. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
7 | VİZE SINAVI | |
8 | Klasik ekonominin varsayımları, işgücü piyasasında denge, mal piyasası ve para piyasası. Klasik modelin bazı sonuçları; sermaye birikimi, nüfus artışı ve işsizlik. Klasik modelde toplam arz ve talep eğrileri ve ekonomi politikalarının etkinliği. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
9 | Klasik ekonominin varsayımları, işgücü piyasasında denge, mal piyasası ve para piyasası. Klasik modelin bazı sonuçları; sermaye birikimi, nüfus artışı ve işsizlik. Klasik modelde toplam arz ve talep eğrileri ve ekonomi politikalarının etkinliği. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
10 | Keynesyen modelin varsayımları, toplam harcamalar, denge gelir düzeyi ve toplam arz eğrisi Keynesyen modelde çoğaltan mekanizması ve işleyişi, açık ekonomide denge gelir düzeyi. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
11 | Keynesyen modelin varsayımları, toplam harcamalar, denge gelir düzeyi ve toplam arz eğrisi Keynesyen modelde çoğaltan mekanizması ve işleyişi, açık ekonomide denge gelir düzeyi | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
12 | IS-LM modelinin oluşumu, birlikte denge, dengesizlikler ve dengesizliklerin giderilmesi. IS-LM modelinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkileri. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
13 | IS-LM modelinin oluşumu, birlikte denge, dengesizlikler ve dengesizliklerin giderilmesi. IS-LM modelinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkileri. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
14 | IS-LM modelinin oluşumu, birlikte denge, dengesizlikler ve dengesizliklerin giderilmesi. IS-LM modelinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkileri. | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yıldırım, K., Karaman, D., & Taşdemir, M. (2012). Makroekonomi (13. Baskı). Seçkin Yayıncılık. |
Ders Kaynakları | Yıldırım, K., Karaman, D., & Taşdemir, M. (2012). Makroekonomi (13. Baskı). Seçkin Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | X | |||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Makro ekonominin tarihçesini araştırma alanlarını varsayımlarını ve ekonomik değişkenler ile ilişiklerini ortaya koyabilme | 5 | |||||||||||
2 | Makro ekonominin tarihçesini araştırma alanlarını varsayımlarını ve ekonomik değişkenler ile ilişiklerini ortaya koyabilme | 5 | |||||||||||
3 | Ekonomik faaliyet hacminin ölçülmesini ve ekonomik göstergelerin yorumlarını yapabilme | ||||||||||||
4 | Ekonomik faaliyet hacminin ölçülmesini ve ekonomik göstergelerin yorumlarını yapabilme | ||||||||||||
5 | Diğer ülkelerle ekonomik ilişkilerin ölçülmesini ve ekonomik kara birimleri ile etkilerini değerlendirebilme | ||||||||||||
6 | Diğer ülkelerle ekonomik ilişkilerin ölçülmesini ve ekonomik kara birimleri ile etkilerini değerlendirebilme | ||||||||||||
7 | Klasik ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve bunların kısa ve uzun vadeli etkilerini tartışabilme | ||||||||||||
8 | Klasik ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve bunların kısa ve uzun vadeli etkilerini tartışabilme | ||||||||||||
9 | Keynesyen ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve makro ekonomik dengelerin etkilerini tartışabilme | ||||||||||||
10 | Keynesyen ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve makro ekonomik dengelerin etkilerini tartışabilme | ||||||||||||
11 | IS eğrisi ile Mal ve hizmet piyasalarını modelleme, analiz ve tahlil edebilme | ||||||||||||
12 | IS eğrisi ile Mal ve hizmet piyasalarını modelleme, analiz ve tahlil edebilme | ||||||||||||
13 | LM eğrisi ile para piyasalarını modelleme ve analiz edebilme | ||||||||||||
14 | LM eğrisi ile para piyasalarını modelleme ve analiz edebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 2 | 17 | 34 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |