Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistik | EKO 204 | 4 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğin iktisatçılar için önemini tanır | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Soru-Cevap, | |
2 | veri toplama ve sınıflandırmayı yapabilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | serileri sınıflandırır | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | seriyi açıklayıcı eğilimsel istatistikleri hesap eder | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | açıklayıcı istatistikler arasındaki farkları tanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | açıklayıcı istatistiklerin nerede ne için kullanımını bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | endeks hesaplamalarını yapar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
8 | endekslerin kullanıldığı yerleri bilir | Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | gerçek hayatta endeks kullanımlarını tanır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
10 | seri ve olasılık bölünmesini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
11 | olayların olasılık hesabını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
12 | olasılık bölünmelerinin nerede kullanıldığını tanır | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
13 | olayların olasığını hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
14 | ikili dağılımları tanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
15 | ikili dağılımlar arasındaki ilişkiyi ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistiğin önemi, veri kaynakları, ilke terimleri, veri tasarımı, grafik oluşturma, tablolama | Serper, Ö.(2014) |
2 | Tanımlayıcı istatistikler, analitik araçlar, momentler | Serper, Ö.(2014) |
3 | Analitik olmayan tanımlayıcı istatistikler | Serper, Ö.(2014) |
4 | Varyasyonlar | Serper, Ö.(2014) |
5 | Konsantrasyon oranı, çarpıklık, basıklık ölçümleri | Serper, Ö.(2014) |
6 | hesaplama zamanlarıı ve kesit indeksleri ve yorumları | Serper, Ö.(2014) |
7 | Basit ve birleşik indeksler | Serper, Ö.(2014) |
8 | ağırlıklı indekslerin hesaplanması ve yorumları | Serper, Ö.(2014) |
9 | Ara sınav | |
10 | Olasılık ve dağılım | Serper, Ö.(2014) |
11 | Olasılık ve dağılım, devam ediyor | Serper, Ö.(2014) |
12 | Binom ve hipergeometrik bozulmalar | Serper, Ö.(2014) |
13 | Poisson Dağılımı | Serper, Ö.(2014) |
14 | Dağılım Bozuklukları | Serper, Ö.(2014) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Serper, Ö.(2014), Uygulamalı İstatistik, Bursa:Ezgi Kitabevi |
Ders Kaynakları | Özsoy, O. (2005), İktisatçılar ve İşletmeciler için İstatistik, Ankara:Siyasal Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | ||||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | ||||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | ||||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | ||||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | ||||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | ||||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistiğin iktisatçılar için önemini tanır | 5 | 5 | ||||||||||
2 | veri toplama ve sınıflandırmayı yapabilir | 5 | 5 | ||||||||||
3 | serileri sınıflandırır | 5 | 5 | ||||||||||
4 | seriyi açıklayıcı eğilimsel istatistikleri hesap eder | 5 | 5 | ||||||||||
5 | açıklayıcı istatistikler arasındaki farkları tanır | 5 | 5 | ||||||||||
6 | açıklayıcı istatistiklerin nerede ne için kullanımını bilir ve uygular | 5 | 5 | ||||||||||
7 | endeks hesaplamalarını yapar | 5 | 5 | ||||||||||
8 | endekslerin kullanıldığı yerleri bilir | 5 | 5 | ||||||||||
9 | gerçek hayatta endeks kullanımlarını tanır ve yorumlar | 5 | 5 | ||||||||||
10 | seri ve olasılık bölünmesini tanır | 5 | 5 | ||||||||||
11 | olayların olasılık hesabını yapar | 5 | 5 | ||||||||||
12 | olasılık bölünmelerinin nerede kullanıldığını tanır | 5 | 5 | ||||||||||
13 | olayların olasığını hesaplar | 5 | 5 | ||||||||||
14 | ikili dağılımları tanır | 5 | 5 | ||||||||||
15 | ikili dağılımlar arasındaki ilişkiyi ortaya koyar | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |