Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İktisat Tarihi | IKT 102 | 2 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | İktisadi Düşünce Tarihi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ADNAN DOĞRUYOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İktisat bilimine kaynaklık eden iktisadi olayların sebep ve sonuçlarını açıklamak ve kazanılan tecrübeleri belirlemek |
Dersin İçeriği | İktisadi olayların evrimi, tarım, üretim, sanayi, ticaret, uluslararası iktisadi ilişkiler, dünya ekonomisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisat tarihinin yapısını ve özelliklerini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | İlk ve orta çağın iktisadi anlayışını tasvir eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Avrupa’daki düşünce felsefesini tasvir eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sanayi devriminin özelliklerini tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | 19. ve 20. yüzyılın iktisadi yapısını sorgular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Günümüz ekonomisi ile tarihsel perspektifi göz önüne alarak karşılaştırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisat tarihinin doğuşu, diğer bilim dallarıyla olan ilişkisi, iktisat bilimine katkısı | Güran Tevfik, İktisat Tarihi |
2 | Tarih devirlerinde iktisadi faaliyetler | Güran Tevfik, İktisat Tarihi |
3 | Tarım İnkılabı | Güran Tevfik, İktisat Tarihi |
4 | İktisat biliminin anavatanı Avrupa’nın ilk ve ortaçağda İktisadi durumu | Güran Tevfik, İktisat Tarihi |
5 | Roma İmparatorluğu | Güran Tevfik, İktisat Tarihi |
6 | Roma İmparatorluğunun iktisadi durumu | Güran Tevfik, İktisat Tarihi |
7 | Roma İmparatorluğunun yıkılması ve sonrasında Avrupa | Güran Tevfik, İktisat Tarihi |
8 | Avrupa’da feodal yapı | Güran Tevfik, İktisat Tarihi |
9 | VİZE SINAVI | VİZE SINAVI |
10 | Bizans İmparatorluğu | Güran Tevfik, İktisat Tarihi |
11 | Bizans İmparatorluğunun iktisadi ve sosyal yapısı | Güran Tevfik, İktisat Tarihi |
12 | Ortaçağda Asya ve Ortadoğu | Güran Tevfik, İktisat Tarihi |
13 | Ortaçağda Ortadoğu’nun İktisadi ve sosyal yapısı | Güran Tevfik, İktisat Tarihi |
14 | Güran Tevfik, İktisat Tarihi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
Ders Kaynakları | Cahit Talas, Aydın Yalçın, Halil Sahilli oğlu, Ömer lütfü Barkan |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | ||||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | ||||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | ||||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İktisat tarihinin yapısını ve özelliklerini açıklar. | ||||||||||||
2 | İlk ve orta çağın iktisadi anlayışını tasvir eder. | ||||||||||||
3 | Avrupa’daki düşünce felsefesini tasvir eder. | ||||||||||||
4 | Sanayi devriminin özelliklerini tartışır. | ||||||||||||
5 | 19. ve 20. yüzyılın iktisadi yapısını sorgular. | ||||||||||||
6 | Günümüz ekonomisi ile tarihsel perspektifi göz önüne alarak karşılaştırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 10 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |