Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | IKT 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | Araştırma Yöntemleri, Ekonometri |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET GÜLMEZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SELİM İNANÇLI, Dr.Öğr.Üyesi ADNAN DOĞRUYOL, Prof.Dr. AHMET GÜLMEZ, Prof.Dr. ALİ KABASAKAL, Prof.Dr. EKREM GÜL, Dr.Öğr.Üyesi ÜNSAL OZAN KAHRAMAN, Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL AYDIN, Prof.Dr. MAHMUT BİLEN, Prof.Dr. MUSTAFA ÇALIŞIR, Prof.Dr. FUAT SEKMEN, Prof.Dr. TAHSİN BAKIRTAŞ, Prof.Dr. MUSTAFA AKAL, Doç.Dr. ŞÜKRÜ CİCİOĞLU, Doç.Dr. MEHMET ZEKİ AK, Doç.Dr. ABİDİN ÖNCEL, Prof.Dr. AZİZ KUTLAR, Doç.Dr. NURULLAH ALTINTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÇALIŞKAN, Arş.Gör.Dr. SAMET ACAR, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere akademik dilde çalışma yaptırmak ve araştırma tekniklerini öğrenmelerini sağlamak. İktisadi olayların ve iktisadi gelişmelerin yorumlanması, araştırılması. İktisadın yöntemlerinin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bitirme çalışmasının önemi, lisans düzeyinde tez çalışması. Veri inceleme ve araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci ekonomi alanıyla ilgili spesifik bir konuyu araştırabilme ve ortaya yazılı bir doküman koyabilme becerisi kazanır. | ||
2 | Öğrenci akademik araştırma yöntemleri konusunda uygulamalı olarak bilgi sahibi olur. | ||
3 | Öğrencinin topluluk önünde sunum yapma becerisi gelişir. | ||
4 | Öğrenci dört sene boyunca görmüş olduğu derslerin birbirleriyle bağını kurar ve ekonomi biliminin uygulamadaki boyutuyla karşılaşır. | ||
5 | Öğrenci kariyerine yönelik ya da yükseköğretimde yönelmek istediği alana yönelik ön araştırma yapma imkanı kazanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma yöntemlerinin öğretilmesi ve konu seçilmesi | Altunışık, R. - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
2 | Bitirme çalışmasında konu seçimi önerileri ve konu seçimi | Altunışık, R. - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
3 | Konu takibi ve yazım dilinin, dizginin öğretilmesi | Altunışık, R. - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
4 | Çalışmanın takibi ve düzeltmeler | Altunışık, R. - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
5 | Çalışmanın takibi ve düzeltmeler | Altunışık, R. - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
6 | Çalışmanın takibi ve düzeltmeler | Altunışık, R. - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
7 | Çalışmanın takibi ve düzeltmeler | Altunışık, R. - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
8 | Çalışmanın takibi ve düzeltmeler | Altunışık, R. - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
9 | Çalışmanın takibi ve düzeltmeler | Altunışık, R. - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
10 | Çalışmanın takibi ve düzeltmeler | Altunışık, R. - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
11 | Çalışmanın takibi ve düzeltmeler | Altunışık, R. - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
12 | Çalışmanın takibi ve düzeltmeler | Altunışık, R. - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
13 | Çalışmanın takibi ve düzeltmeler | Altunışık, R. - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
14 | Çalışmanın sonlandırılması ve sunum hazırlanması | Altunışık, R. - Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Remzi Altunışık Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri kitabı ve ders hocası notları |
Ders Kaynakları | Yukarıda belirtilen ders kitabı ve ders hocasının notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | X | |||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci ekonomi alanıyla ilgili spesifik bir konuyu araştırabilme ve ortaya yazılı bir doküman koyabilme becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Öğrenci akademik araştırma yöntemleri konusunda uygulamalı olarak bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Öğrencinin topluluk önünde sunum yapma becerisi gelişir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Öğrenci dört sene boyunca görmüş olduğu derslerin birbirleriyle bağını kurar ve ekonomi biliminin uygulamadaki boyutuyla karşılaşır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Öğrenci kariyerine yönelik ya da yükseköğretimde yönelmek istediği alana yönelik ön araştırma yapma imkanı kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 251 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |