Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | CEK 376 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlisi Büşra YİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İKY ile ilgili temel konuları incelemektedir. Ayrıca bu ders öğrencilerin İKY ile ilgili teorik ve uygulamalı konuları anlamalarını sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste stratejik İKY'nin evrimi, boyutları ve örgütsel performans, yönetim ve stratejik İKY uygulamaları ile ilişkisi incelenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkilendirir. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | İKY uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile ilişkilendirir. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | İKY fonksiyonları ile ilgili yöntemlerin uygulanabilirliğini işletmelere göre sınıflandırır. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Bir işletmenin İKY fonksiyonu için sisteme dair benzetim kurar | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş ve tarihçe | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Stratejik İKY’nin evrimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Genel Strateji-İK Stratejisi İlişkisi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Stratejik İKY’nin boyutları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Stratejik İKY’nin boyutları 1: Liderlik, değişim mühendisliği | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Stratejik İKY’nin boyutları 2: İşyerinde öğrenme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Stratejik İKY’nin boyutları 3: Sendikalar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Stratejik İKY-Örgütsel performans ilişkisi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | VİZE SINAVI | VİZE SINAVI |
10 | Yönetim danışmanlığı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Türkiye’de yönetim danışmanlığı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Türkiye’de yönetim danışmanlık şirketleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Stratejik insan kaynakları yönetiminin gelişmesinde danışmanlık şirketleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Genel değerlendirme ve tekrar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Uğur Adem, İ.K.Y. Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2015 |
Ders Kaynakları | Uğur Adem, İ.K.Y. Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2015, Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000,Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | X | |||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
3 | İKY uygulamaları ile ilgili verilen bilgi ve örnekleri uygulama ile ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | İKY fonksiyonları ile ilgili yöntemlerin uygulanabilirliğini işletmelere göre sınıflandırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
6 | Bir işletmenin İKY fonksiyonu için sisteme dair benzetim kurar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |